Tilly Postat 9 september 2007 Postat 9 september 2007 (redigerat) Hejsan alla! Jag har ett litet sideprojekt hĂ€r dĂ€r jag gör X antal loopar till ett bolag hĂ€r i Sverige som senare sĂ€ljer dom vidare till "riktiga loop/samplings" företag. Jag funderar nu seriöst pĂ„ att starta eget inom just det omrĂ„det - En online shop m.m. Jag vet att suget efter fĂ€rdiga loopar Ă€r stor, vĂ€ldigt stor. Och det Ă€r allt frĂ„n trance, downbeat till acid jazz. Jag snackar om Loopar, Constructions Kit osv. I viss mĂ„n Ă€ven samplingar! Men vi ska sikta in oss pĂ„ fĂ€rdiga loopar dĂ€r folk kan börja arbete direkt. Jag söker dĂ€rför nĂ„gon som Ă€r duktig inom omrĂ„det att tillsammans med mig, producera X antal loopar/constructions kit för att tillverka egna loopskivor som folk sedan kan köpa via vĂ„ran online shop. Jag rĂ€knar inte med att försĂ€ljningen kommer bli sĂ„ dĂ€r jĂ€tte stor till en början, men det Ă€r och kan vara kul att försöka iallafall. Och jag vet att det finns hur mĂ„nga företag som helst som sĂ€ljer och tillverkar egna loopar - Men suget bara ökar och ökar och försĂ€ljningen pĂ„ fĂ€rdiga loopar har ökat med över 200% dom senaste 3 Ă„ren och ser ut att fortĂ€tta i den riktningen. Ăr det nĂ„gon som Ă€r intresserad sĂ„ skriv gĂ€rna i denna trĂ„d! Redigerat 9 september 2007 av Soundborn
Zourc3 Postat 9 september 2007 Postat 9 september 2007 Lite offtopic men. Jag undrar alltid vem som köper loopar. Ivf jag tycker inte att man kan sÀga att man "gjort den hÀr lÄten" om man anvÀnder loops.
Tilly Postat 9 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 9 september 2007 Det Ă€r la lite allt möjligt folk som köper loopar. Speciell percussions/trumloopar dĂ„ mĂ„nga i dagens lĂ€ge finner detta "onödigt att göra eget nĂ€r det finns mĂ„nga bra" och siktar istĂ€llet in sig pĂ„ det meloidiska i lĂ„ten. Men klart, alla anvĂ€nder inte loopar, och alla gör ju pĂ„ sitt sĂ€tt đł
Giannis Postat 9 september 2007 Postat 9 september 2007 HallÄ Soundborn. Jag tycker det lÄter som en vÀldigt bra idé och jag skulle gÀrna stÀlla upp och vara med. Loopar kan vara vÀldigt bra att ha ett gÀng av. VÀldigt mÄnga som skriver musik och befinner sig under stressen deadlines innebÀr finner stor nytta av fÀrdiga loopar. Proffs som amatörer anvÀnder ju faktiskt loopar. Mitt MSN: johangiannis@gmail.com
Tilly Postat 10 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 10 september 2007 Kul Giannis! đł Jag har addat dig pĂ„ MSN!
Twilight_Zound Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 Kul Giannis! đJag har addat dig pĂ„ MSN! Add me up... Jag tycker detta verkar intressant... Har rĂ€tt stora möjligheter att tillverka bĂ„de loopsets och samplingar i mycket bra format...
Tilly Postat 10 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 10 september 2007 Addat! đ Kul att det var sĂ„ mĂ„nga som Ă€r intresserade!
ozman Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Vet inte om det fortfarande Ă€r igĂ„ng, men jag har varit inne pĂ„ nĂ„got liknande tidigare tillsammans med en polare. Men dĂ„ skulle han producera och jag spela sax.. SĂ„ jag Ă€r jĂ€ttegĂ€rna med om ni behöver livesax, flöjt, och liknande instrument. Ăr vĂ€ldigt erfaren för min Ă„lder och har kontakt med flera bra studiorum. Fast skulle tro att du har det ocksĂ„đ iaf, maila Ă€r nog bĂ€sta sĂ€ttet att nĂ„ mej. oskar.forsberg (@) gmail. com
Tilly Postat 16 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 16 september 2007 Fan va kul! Ăr det Ă€ven din MSN adress det ?
ozman Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Fan va kul! Ăr det Ă€ven din MSN adress det ? nej.. men testa att maila eller ring.. 0704485250 oz
E.n.T Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 kolla in din sida pĂ„ myspacve Soundborn.. riktigt nice đ hoppas det slĂ„r ut med din "loopshop".. det finns stor efterfrĂ„gan. jag gillar sjĂ€lv trumloopar jag kan slicea sönder i bestĂ„ndsdelar och klippa klistra med đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.