JJRockford Postat 8 september 2007 Postat 8 september 2007 Sitter och försöker få en pryl som heter Yakumo Movie Mixer att fungera, den överför bl a VHS till hårddisk/DVD. Det går inte alls. Enligt instruktionsboken ska det bara vara att installera drivrutinerna och ett medföljande redigeringsprogram, koppla in Movie Mixern (produktinfo via USB och sen trycka på play och spela in. Men jag får ingen signal in till datorn. Har kopplat videons första scart (har kollat så att den ger bild till en TV) med någon slags adapter som delar upp signal i tre rca-kontakter (röd och vit -> audio samt gul -> video) vidare till den här Yakumo-prylen sen USB till datorn. Men det blir liksom ingen signal in i datorn. Vare sig ljud eller bild. Har egentligen ingen aning om vad som kan vara tokigt, men blir lite fundersam av specen. Där står att man måste ha USB2. Moderkortet jag har testat på har enligt instruktionsboken stöd för USB2, men min fråga är om det automatiskt slår över till det när så krävs, eller om man måste installera några extra drivrutiner?
NorthLion Postat 25 januari 2008 Postat 25 januari 2008 Tyvärr har jag inget svar till dig.. jag har samma problem.. Har du lyckats lösa det? Skulle i så fall vara intresserad av hur.. Tackar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.