Jump to content
Annons

audiophile 24/96 VS ESI Juli@ 24/192


kvd669o

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av dessa båda kort och kan säga vilken som fungerar bäst och är stabilast och minst problem med osv osv

Jag har redan audiophile men Esi kortet verkar också bra frågan är vilket ska man välja som man blir nöjd med i det långa loppet. Här under är länkar till prisjakt.nu där egenskaperna för korten beskrivs

http://prisjakt.nu/produkt.php?e=44507 audiophile 24/96

http://prisjakt.nu/produkt.php?e=46681 ESI Juli@ 24/192

/Håkan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det är väl pest eller kolera i det här fallet. Kanske att m-audio är mindre sämre pga av att alla har eller haft det. Lite som soundblaster eller AC97-standarden....

Vilket bra och givande svar! *tummen upp*

Personligen har jag kört med ett Audiophile 2496 i snart två år nu - och det fungerar helt klockrent. Har aldrig varit några bekymmer. I den prisklassen är det ett givet köp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag kört med ett Audiophile 2496 i snart två år nu - och det fungerar helt klockrent. Har aldrig varit några bekymmer. I den prisklassen är det ett givet köp.

Vilket bra och givande svar! *tummen upp*

Personligen så säger jag sanningen. Tyvärr så är båda korten inte bättre än ett soundblasterkort. MEN dom flesta sitter med M-Audio och verkar vara vanligaste dyngan. Eftersom det är först där man får med ASIO drivrutiner. Har säkert ändrats nu för tiden så att det nu finns med i nyare "värsting"-soundblaster. Julia likaså. Lite som att köpa en gura på Biltema med garanterat rostfria strängar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar 🥰 Bra då behåller jag mitt kort audiophile 24/96 . Jag tänkte första att ESI Juli@ 24/192 kanske var ett bra kort eftersom det verkade så populärt på på tex emusic att köpa och emu 0404 verkade också rolig med en massa lull lull på men jag antar att enkelhet och stabilitet och bra ljud tillhör audiophile i denna prisklass.

Jag har frågat detta förut men har nån dammat av ett audiophile kort nån gång ? Om kortet är dammigt påverkar det funktionaliteten ? Jag undrar också om det är bättre att stoppa in kortet i en ny dator innan man installerar operativ system och allt annat ?

/Håkan 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar 🥰 Bra då behåller jag mitt kort audiophile 24/96 . Jag tänkte första att ESI Juli@ 24/192 kanske var ett bra kort eftersom det verkade så populärt på på tex emusic att köpa och emu 0404 verkade också rolig med en massa lull lull på men jag antar att enkelhet och stabilitet och bra ljud tillhör audiophile i denna prisklass.

Jag har frågat detta förut men har nån dammat av ett audiophile kort nån gång ? Om kortet är dammigt påverkar det funktionaliteten ? Jag undrar också om det är bättre att stoppa in kortet i en ny dator innan man installerar operativ system och allt annat ?

/Håkan 😆

Vet inte vad den överenskomna regeln säger, men jag byggde ny dator för ett par månader sedan. Satte in kortet (dammigt 2496) samtidigt som allt annat och installerade xp därefter. har funkat utan problem sedan dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ! tack för svaret igen Led. Har du en oem version av windows xp ? En del säger det är problem att installera det på en ny dator och få automatisk aktivering utan man måste få en ny aktiverings kod. Hur var det för dig Led var du tvungen att få en ny aktiverings kod eller aktiverades windows xp automatiskt vid iinstallation ? Jag använder oem och windows xp pro sp2 bara för att jag har den redan men om jag inte hade nåt operativ system så skulle jag köpa windows xp home.Men har man dåligt med pengar så måste man välja och prioritera vad man köper. Låtarna du har på dina myspace sidor är dom gjorde genom audiophile kortet STEINBERG ? Låter himla bra hur som helst 🙂

HOPPAS DET INTE GJORDE NÅT ATT JAG GICK LITE UTANFÖR ÄMNET FÖR TRÅDEN 😆

/Håkan 🥰

Redigerat av kvd669o
Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så säger jag sanningen. Tyvärr så är båda korten inte bättre än ett soundblasterkort. MEN dom flesta sitter med M-Audio och verkar vara vanligaste dyngan. Eftersom det är först där man får med ASIO drivrutiner. Har säkert ändrats nu för tiden så att det nu finns med i nyare "värsting"-soundblaster. Julia likaså. Lite som att köpa en gura på Biltema med garanterat rostfria strängar.

Men, vad du pratar strunt! Öppenbart att du bara är ute efter att spela dryg och överlägsen.

Nu var det frågan om två kort i 1000-kronors-klassen. Finns det nått bättre i den prisgruppen då menar du? Eller vad svamlar du om?

Och fö så är Soundblaster-korten inte att förakta, men inte direkt anpassade för ljudinspelning. Enbart mini-kontakter som sitter på Audigy 2/4 (som fö hade Asio-drivare för flera år sedan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Låtarna du har på dina myspace sidor är dom gjorde genom audiophile kortet STEINBERG ? Låter himla bra hur som helst

Jo, det är dom. Fast att dom låter bra håller jag inte med om. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ! tack för svaret igen Led. Har du en oem version av windows xp ? En del säger det är problem att installera det på en ny dator och få automatisk aktivering utan man måste få en ny aktiverings kod. Hur var det för dig Led var du tvungen att få en ny aktiverings kod eller aktiverades windows xp automatiskt vid iinstallation ? Jag använder oem och windows xp pro sp2 bara för att jag har den redan men om jag inte hade nåt operativ system så skulle jag köpa windows xp home.Men har man dåligt med pengar så måste man välja och prioritera vad man köper. Låtarna du har på dina myspace sidor är dom gjorde genom audiophile kortet STEINBERG ? Låter himla bra hur som helst 😛

HOPPAS DET INTE GJORDE NÅT ATT JAG GICK LITE UTANFÖR ÄMNET FÖR TRÅDEN 😕

/Håkan 😉

Köpte ny OEM-XP Home edition så det är bara installerat en gång. Inga problem att installera och aktivera, typ bara att klicka nästa-nästa-nästa-avsluta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ny OEM-XP Home edition så det är bara installerat en gång. Inga problem att installera och aktivera, typ bara att klicka nästa-nästa-nästa-avsluta.

OK TACK IGEN FÖR DET SVARET :rolleyes: KÖR DU MED ANALOG INGÅNGARNA PÅ AUDIOPHILE KORTET ELLER COAXIAL/DIGITAL INGÅNGARNA ? 🙂 SJÄLV TÄNKTE JAG TESTA COAXIAL OCH

SE OM LJUDET KANSKE FÖRBÄTTRAS EN ANING EFTERSOM MIN DIGITAL MIXER HAR EN COAXIAL UTGÅNG.FÅR FÖR MIG DET BLIR BÄTTRE KVALITE OCH MINDRE BRUS OSV OSV 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är dom. Fast att dom låter bra håller jag inte med om. :-)

Enligt mina öron och mina krav så låter det bra i alla fall 🙂 Använder du analog ingångarna eller coaxial/digital ingångarna på audiophile kortet ? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ny OEM-XP Home edition så det är bara installerat en gång. Inga problem att installera och aktivera, typ bara att klicka nästa-nästa-nästa-avsluta.

OK TACK IGEN FÖR DET SVARET :rolleyes: KÖR DU MED ANALOG INGÅNGARNA PÅ AUDIOPHILE KORTET ELLER COAXIAL/DIGITAL INGÅNGARNA ? 🙂 SJÄLV TÄNKTE JAG TESTA COAXIAL OCH

SE OM LJUDET KANSKE FÖRBÄTTRAS EN ANING EFTERSOM MIN DIGITAL MIXER HAR EN COAXIAL UTGÅNG.FÅR FÖR MIG DET BLIR BÄTTRE KVALITE OCH MINDRE BRUS OSV OSV 🙂

de analoga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag kört med ett Audiophile 2496 i snart två år nu - och det fungerar helt klockrent. Har aldrig varit några bekymmer. I den prisklassen är det ett givet köp.

Vilket bra och givande svar! *tummen upp*

Personligen så säger jag sanningen. Tyvärr så är båda korten inte bättre än ett soundblasterkort. MEN dom flesta sitter med M-Audio och verkar vara vanligaste dyngan. Eftersom det är först där man får med ASIO drivrutiner. Har säkert ändrats nu för tiden så att det nu finns med i nyare "värsting"-soundblaster. Julia likaså. Lite som att köpa en gura på Biltema med garanterat rostfria strängar. 😄

Kräker ur dig massa bullshit å sen hävda att det skulle vara nån slags sanning. Inte första gången heller. Har du sett tester där t ex Juli@s s/n-ratio mäts upp och jämförts med andra? Det har jag och för det priset är det mkt bra värden. Man får balanserade in/utgångar och stabila ASIO drivrutiner vilket jag aldrig sett på nåt soundblaster då SB är riktat mot en helt annan marknad.

Pris gentemot prestanda vet du.

Redigerat av BozoB
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara konstatera att båda dessa kort är stabila och bra för sin pris klass och ska inte jämföras med soundblaster och biltema och gud vet vad så nu ska vi vara snälla med varandra

kram kram

/Håkan 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...