Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Nu är det så att jag tänkte börja spela in mina "DJ-sets" genom att koppla in t.ex. en freestyle lr. dyl. i ena master-channeln, o på så sätt få in en inspelning.

Men frågan är nu, min bärbara har tok för dåligt ljudkort för att spela in musik på (Kan, i för sig bero på windows inspelningen [Ville bara testa så att det fungerade, det gjorde det men lät för jävligt]) så tänkte kanske använda kasset som jag sa. Men det kan man ju knappt få tag på idag. MD känns som att det lär ingen ha om man skall på senare dagar släppa iväg mixtapen. Så frågan är vad skulle ni recorda med, eller vad recordar ni med i dessa sammanhang?

Mvh. Rudolph / Tack på förhand!

Annons
Postat
Hej!

Nu är det så att jag tänkte börja spela in mina "DJ-sets" genom att koppla in t.ex. en freestyle lr. dyl. i ena master-channeln, o på så sätt få in en inspelning.

Men frågan är nu, min bärbara har tok för dåligt ljudkort för att spela in musik på (Kan, i för sig bero på windows inspelningen [Ville bara testa så att det fungerade, det gjorde det men lät för jävligt]) så tänkte kanske använda kasset som jag sa. Men det kan man ju knappt få tag på idag. MD känns som att det lär ingen ha om man skall på senare dagar släppa iväg mixtapen. Så frågan är vad skulle ni recorda med, eller vad recordar ni med i dessa sammanhang?

Mvh. Rudolph / Tack på förhand!

Jag tänkte på just "(Kan, i för sig bero på windows inspelningen [Ville bara testa så att det fungerade, det gjorde det men lät för jävligt])"

Du menar inte att du spelade in i windows egen lilla ljudinspelare väl? För där låter ju allt helt åt helvete, så det är inte riktigt nån bra referens. Testa att skaffa nåt schysstare inspelningsprogram (någon har säkert lust att lista lite bra gratisprogram för ändamålet här).

Ska du bara ha inspelningen till att skicka runt till spelstället för att visa dina DJ-grejer så tycker jag inte det borde kräva något speciellt häftigt ljudkort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.