Jump to content
Annons

VonFulvuck - Wannabe


Debree

Recommended Posts

(Klicka på MP3 vid Wannabe)

Denna är inte klar, det återstår nån gitarr och "sång" på refräng och kanske lite annat, men vill gärna ha lite kommentarer.

Detta är iaf vad jag knåpat med de två senaste kvällarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fixa lite bättre häng på gurorna så blir inte låten så struttig...tror att en rejäl dos hård kompression kan hjälpa till här.. jobba med attack och release tills gurorna bildar en fet, flytande matta... 🙂

Det finns en nerv i låten som jag gillar..voxen låter jäkligt rått men den kanske ska upp ett par db...

Link to comment
Dela på andra sajter

Först lite halvt OT-gnäll: Soundclick är rätt jobbigt. Speciellt när det är hög belastning på nätet. Man kan uppenbarligen inte ladda hem filen innan lyssning utan måste låta den streama och när det är mycket trafik uppstår det irriterande pauser i lyssnandet. Inte lägger den sig i cachen heller så omlyssning kräver ännu en nedladdning vilket givetvis lastar ned nätet ännu mer. Klickar jag på MP3-länken får jag Before you can access that part, you need a SoundClick ID bla bla bla. Mindre bra lösning enligt mig. Jaja... 🙂

Tycker låten var ganska bra genomförd trots att det inte är min genre. Du kanske skulle labba lite med att panorering. Det låter lite för uppdelat och man saknar helhet i ljudet. Gitarrerna ligger bra ute i spektrat, men sång och effekter skulle möjligen också flyttas runt lite. Det kanske skulle räcka med ett svagt reverb.

Tja, det var var jag hann uppfatta på två nedladdningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, den är ju inte klar (varken inspelning eller mix)... Får labba lite med kompressorn 🙂 Har aldrig producerat nåt i den här genren innan så fler synpunkter är mer än välkomna. Vad tycker ni tex om trummorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt att toklyssna på trummor här då. Lite onyanserat ibland. Det är svårt att spela så tight. Jag skulle jobba lite med velocity av t e x bastrumman. Speciellt när du spelar dubbla bastrummor sådär snabbt. Det kanske du har gjort redan?Annars är det skitfräckt.

Gitarrerna är läckra. Jag försöker tänka att det skall låta fett även på låg volym och det gör det. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...