Jump to content
Annons

Halloj!

MorDeth (oregistrerad)

Recommended Posts

MorDeth (oregistrerad)
Postat

Tjenare allihopa!!!

Är relativt ny i forumet... reggade mig för ett bra tag sen, men har inte varit aktiv pĂ„ nĂ„got sĂ€tt...

Är hĂ€r för att söka information om heminspelningar, vill kunna fĂ„ nĂ„got gjort Ă„t metal-bandet jag spelar i, kommer inte sĂ„ lĂ„ngt om man inte kan sprida ut sin musik, sĂ„ jag tĂ€nkte ta tag i det hela. Official Ingrained Website lĂ€nk till bandet sida, som jag förövrigt oxĂ„ har fĂ„tt Ă€ran att göra. Kan bero pĂ„ att jag Ă€r den som Ă€r mest intresserad av datorer och inspelning i hela bandet. De andra Ă€r bĂ€ttre musiker sĂ„ jag fĂ„r stĂ„ för det tekniska.

Vi har lite ont om pengar men vill fÄ ut sÄ mycket som möjligt för de smÄ slantar vi har, och söker hÀr all hjÀlp vi kan fÄ.

Lite av den utrustning vi har Àr:

en dator med:

AMD 2400+ pÄ ett nforce baserat moderkort

256 MB 400 Mhz RAM (lite för lite, men det kanske blir mer senare)

ST-Audio DSP2000 ljudkort.

Mixer (har ingen aning om mÀrke, rackmonterad iaf)

PA-Högtalare, slutsteg, EQ.

NÄgra fÄ microfoner, bl.a. Shure SM57

Gitarrer, förstÀrkare, Sansamp PSA-1 preamp, effekter.

Hoppas kunna finna massa kunskap hÀr. Hoppas ocksÄ pÄ att kunna komma in pÄ SAE institute Ljudtek. utb.

MVH

Tomas alias MorDeth

Annons
MorDeth (oregistrerad)
Postat

SAE kostar massa pengar... det Ă€r mestadels dĂ€r det sitter... CSN vĂ€grar betala hela utbildningen. Fast skulle jag komma in dĂ€r skulle jag ett Ă„r senare kunna hjĂ€lpa massa folk hĂ€r i stĂ€let för att behöva fĂ„ hjĂ€lp sjĂ€lv hela tiden 🙂

Postat
SAE kostar massa pengar... det Ă€r mestadels dĂ€r det sitter... CSN vĂ€grar betala hela utbildningen. Fast skulle jag komma in dĂ€r skulle jag ett Ă„r senare kunna hjĂ€lpa massa folk hĂ€r i stĂ€let för att behöva fĂ„ hjĂ€lp sjĂ€lv hela tiden 🙂

Stannar du hÀr ett Är till behöver du inte gÄ SAE...

..tĂ€nk va mycket bĂ€rs man fĂ„r för 75.000:-.. 🙂

Skojar bara..SAE blev vÀl studiemedelsberÀttigade alldeles nyligen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.