MorDeth (oregistrerad) Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Tjenare allihopa!!! Ăr relativt ny i forumet... reggade mig för ett bra tag sen, men har inte varit aktiv pĂ„ nĂ„got sĂ€tt... Ăr hĂ€r för att söka information om heminspelningar, vill kunna fĂ„ nĂ„got gjort Ă„t metal-bandet jag spelar i, kommer inte sĂ„ lĂ„ngt om man inte kan sprida ut sin musik, sĂ„ jag tĂ€nkte ta tag i det hela. Official Ingrained Website lĂ€nk till bandet sida, som jag förövrigt oxĂ„ har fĂ„tt Ă€ran att göra. Kan bero pĂ„ att jag Ă€r den som Ă€r mest intresserad av datorer och inspelning i hela bandet. De andra Ă€r bĂ€ttre musiker sĂ„ jag fĂ„r stĂ„ för det tekniska. Vi har lite ont om pengar men vill fĂ„ ut sĂ„ mycket som möjligt för de smĂ„ slantar vi har, och söker hĂ€r all hjĂ€lp vi kan fĂ„. Lite av den utrustning vi har Ă€r: en dator med: AMD 2400+ pĂ„ ett nforce baserat moderkort 256 MB 400 Mhz RAM (lite för lite, men det kanske blir mer senare) ST-Audio DSP2000 ljudkort. Mixer (har ingen aning om mĂ€rke, rackmonterad iaf) PA-Högtalare, slutsteg, EQ. NĂ„gra fĂ„ microfoner, bl.a. Shure SM57 Gitarrer, förstĂ€rkare, Sansamp PSA-1 preamp, effekter. Hoppas kunna finna massa kunskap hĂ€r. Hoppas ocksĂ„ pĂ„ att kunna komma in pĂ„ SAE institute Ljudtek. utb. MVH Tomas alias MorDeth
Lundin Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 VÀlkommen... SAE kanske kan bli trixigt att hjÀlpa till med, men det andra borde vÀl funka
MorDeth (oregistrerad) Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 SAE kostar massa pengar... det Ă€r mestadels dĂ€r det sitter... CSN vĂ€grar betala hela utbildningen. Fast skulle jag komma in dĂ€r skulle jag ett Ă„r senare kunna hjĂ€lpa massa folk hĂ€r i stĂ€let för att behöva fĂ„ hjĂ€lp sjĂ€lv hela tiden đ
freddie Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 HĂ„rdrock! HĂ„rdrock! HĂ„rdrock! VĂ€lkommen kollega đ
hammagrella Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 VÀlkommen hit! AnmÀl dig till Studiofestivalen bums, mÄste ha fler bidrag för att det ska bli spÀnnande!
Lundin Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 SAE kostar massa pengar... det Ă€r mestadels dĂ€r det sitter... CSN vĂ€grar betala hela utbildningen. Fast skulle jag komma in dĂ€r skulle jag ett Ă„r senare kunna hjĂ€lpa massa folk hĂ€r i stĂ€let för att behöva fĂ„ hjĂ€lp sjĂ€lv hela tiden đ Stannar du hĂ€r ett Ă„r till behöver du inte gĂ„ SAE... ..tĂ€nk va mycket bĂ€rs man fĂ„r för 75.000:-.. đ Skojar bara..SAE blev vĂ€l studiemedelsberĂ€ttigade alldeles nyligen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.