Jump to content
Annons

Dell XPS M2010 Släpbar


Basso

Recommended Posts

Tja nu har man skaffat en lite begagnad Dell M2010 som jag ska använda som musikmaskin.

Är Vista ultimated installerat på den så det blir o testa om jag får fart på Firefacen o C4 innan

jag lägger XP på den. Vore ju kul om man fick det o funka, man hamnar ju på Vista så småning

om ändå. 😉

Så här ser spec ut på den.

DELL XPS M2010

- Intel Core2 Duo 2.0GHz Dual Core

- 20inch Ultrasharp Widescreen

- 2048MB DDR2 RAM

- 2x100GB HDD 7200RPM RAID

- DVD-RW DL

- Memory Card Reader

- Radeon X1800 256MB DVI

- Onboard Soundcard

- 10/100/1000 NIC

- 802.11b/g Wireless NIC

- Bluetooth

- Modem

- Built-in 1.3 MegaPixel WebCam

- 5 USB

- FireWire

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanon hårdvara det där. Skulle nog föredra att köra XP själv för att garantera att allt funkar. Vista lär man köra en vacker dag men det är nog bäst att MS lyckats få fram ett eller två servicepacks först.

Släpbar kan man lugnt säga. Jag som tyckte min 17" tums HP är jobbig att konka runt på ska nog tänka om. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Niiiiiiiiice.... 😮

Ser fram emot ren recension, haha. Hur mkt fick du ge för åbäket då? 😉

Peeeeace,

/RoBERT

Din recension :rolleyes:

http://www.smartson.se/test/barbar-dator/dell-xps-m2010.htm

Inte är den så klumpig som dom påstår, kanske inte lika behändig som en vanlig bärbar men fullt transportabel.

Jag spelar ju in klassik musik mest kyrkorgel o då behöver det vara flyttbart, så för mej är det helt perfekt.

Dessutom ser den ju cool ut 🙂

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, drivisarna till Firefacen funkar hur bra som helst, men det är ju inte nån överaskning. C4 är lite fladdrig

så inte blir det nå inspelningar på den här förän riktiga Vista uppdaten kommer till Cubase 4.

Så det är utforska o upptäcka som gäller tillsvidare 🙂

Men troligtvis så blir det väl att lägga in XP så man säkert vet att det funkar 😛

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo har en sådan.

Tycker inte den verkar så stabil, kan ju iof bero på att den försöker ladda 112 saker när den startar. Själv hade jag nog formaterat om den och installerat ett rent OS utan en massa DELL applikatoner men jag får inte :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo har en sådan.

Tycker inte den verkar så stabil, kan ju iof bero på att den försöker ladda 112 saker när den startar. Själv hade jag nog formaterat om den och installerat ett rent OS utan en massa DELL applikatoner men jag får inte :-)

Ett rent OS får vi nog aldrig se, alla dopar ju sej ändå 🙁

Inte har det väl annars nått med stabiliteten att göra om den laddar in en massa saker vid uppstart.

Finns säkert en massa saker som kan få den att bli ostabil men vid vanligt användande så tror jag

inte Vista ställer till med dessto värre saker.

Jag har då stängt av allt som jag hitills vågat stänga av utan att datorn lagt sej ner o dött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte har det väl annars nått med stabiliteten att göra om den laddar in en massa saker vid uppstart.

Finns säkert en massa saker som kan få den att bli ostabil men vid vanligt användande så tror jag

inte Vista ställer till med dessto värre saker.

Jag har då stängt av allt som jag hitills vågat stänga av utan att datorn lagt sej ner o dött.

Jo ju fler dåligt skrivna applikationer som körs ju mer instabilt blir det. Det startars ju 57 olika DELL "assistenter" mm som jag inte riktigt litar på. Nu har ju hennes XPS inte vista utan XP media center iof, Vista kanske är stabilare.

Med rent OS menade jag att man bara har de appar man behöver installerade dvs bort med alla DELL specifika appar och annat.

Dessutom får den tuppjuck ibland innan OSet ens är laddat och bara tjuter i högan sky så man får prova att starta om den. Men du har förhoppningsvis en senare och bättre exemplar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte har det väl annars nått med stabiliteten att göra om den laddar in en massa saker vid uppstart.

Finns säkert en massa saker som kan få den att bli ostabil men vid vanligt användande så tror jag

inte Vista ställer till med dessto värre saker.

Jag har då stängt av allt som jag hitills vågat stänga av utan att datorn lagt sej ner o dött.

Jo ju fler dåligt skrivna applikationer som körs ju mer instabilt blir det. Det startars ju 57 olika DELL "assistenter" mm som jag inte riktigt litar på. Nu har ju hennes XPS inte vista utan XP media center iof, Vista kanske är stabilare.

Med rent OS menade jag att man bara har de appar man behöver installerade dvs bort med alla DELL specifika appar och annat.

Dessutom får den tuppjuck ibland innan OSet ens är laddat och bara tjuter i högan sky så man får prova att starta om den. Men du har förhoppningsvis en senare och bättre exemplar.

Nå jag har då inte dom problemen du beskriver, däremot är bluetooth musen seg att komma igång vid uppstart.

Sen har jag kört ganska många tweak's så nu rullar vista hur fint som helst, cubase4 funkar till och med utan

problem hittils. Säkert finns det saker som inte funkar så bra, men än har jag inte fått några problem. 🙂

Jag har Vista ultimate på min maskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst, då ska jag sno sambons och installera Vista. 😛

Nå nu har jag hunnit köra C4 på Vista Ultimate ett tag och jag ångrar då inte att jag chansade att testa Vista innan

jag la XP. Så fortsätter det i den här farten så kör jag hasta l'a Vista i fortsättningen oxå. 🙂

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...