Rallypack Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 (redigerat) HallĂ„! Har ett litet problem, ska fĂ„ över en mix (som ligger befintligt inspelad i Cubase SX 1) till Logic för slutproduction. Inga Midi spĂ„r eller VST inst, utan bara vanliga wav- filer. Behöver inte flytta med effecter eller dyl. Utan vill ha spĂ„ren i Logic, utan att behöva köra en massa klippa klistra och hitta rĂ€tt position! Jag vet att man kan fĂ„ ut dem genom att göra en "audio mixdown" spĂ„r för spĂ„r, fast det kĂ€nns sĂ„ omstĂ€ndigt. //R đ Redigerat 9 september 2004 av Rallypack
bonzo Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Vet inte hur stödet Àr i SX1, men ta en titt i File -> Export -> OMF. Jag har inte riktigt satt mig in i funktionen, men den Àr till för att kunna exportera ett projekt för anvÀndning i annan applikation. FrÄn hjÀlpfilen i SX2: Open Media Framework Interchange (OMFI) is a platform independent file format intended for transfer of digital media between different applications. Cubase SX can import and export OMF files (file extension ".omf"), allowing you to use Cubase SX in conjunction with other audio and video applications. ...framför allt vet jag inte om Logic har stöd för det, men jag hÄller det inte för otroligt.
Rallypack Postat 9 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 9 september 2004 ok, tack.. mĂ„ste nog gĂ„ över till SX2. Eller kanske hoppar pĂ„ 3:an snart iaf. //R đ
pennudd Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Jobbigt? đđ Nu blir jag lite grĂ„hĂ„rig... Jag flyttar spĂ„r fram och tillbaka mellan logic och cubase och sparar spĂ„r för spĂ„r... och dĂ„ kan jag ibland ha tvĂ„ kagge spĂ„r 3 snare spĂ„r etc etc... Det tar ju inte sĂ„ lĂ„ng tid att spara spĂ„r för spĂ„r, om du nite gör det pĂ„ typ 7 lĂ„tar pĂ„ en gĂ„ng.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.