Jump to content
Annons

vilken studio+ammatör

Recommended Posts

lospchth (oregistrerad)
Postat

hej.när jag var ung,och det är länge sedan spelade jag i lokala band i jämtland , men sen kom karriär och familj .nu har jag blivit sugen igen och vill göra lite egen musik.en gång i tiden hade jag en phillips studiobandare,men sålde den(hur dum får man bli)är det någon som kan tala om vad jag ska köpa för att göra egna inspelningar,men det ska vara enkelt,och då menar jag enkelt,och det får inte kosta skjortan för jag vet inte om jag kommer att gå i land med detta.måste väl tala om att jag är 50+plus och gillar allt från vikingarna till dire straits,så vilken studio ska jagköpa till min kammare.Har en synth och ett antal gitarrer+dator.tacksam för svar

Annons
Postat

Jag skulle valt väg först.

Den digitala vägen (dator etc) eller den analoga vägen.

Det finns jättemycket man kan göra med en dator nu för tiden. Du kan få mycket för en liten slant, men du kan också börja spendera rätt mycket pengar på att utöka möjligheterna.

Av vad du skriver så har du redan kunskap om den analoga vägen. Det kostar inte så mycket att köpa en gammal rull-8 med mixer idag och några mickar....

Du får visserligen inte tillgång till datorns möjligheter, men du slipper å andra sidan de begränsningar som finns.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.