Jump to content
Annons

Inspelnings knaster


Nikolaus

Recommended Posts

Ardour: Spelade in ett spår fungerade, spelade in två spår samtidigt då blev det knaster på inspelningen. Verkar vara nått som suger kraft så till den milda grad. Varje gång markören byter bild pausear klicket lite också. Gafikkortet vet jag funkar bara hjälpligt kan det ha nått med saken att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tog mig tid att göra realtids-kärne-grejset. blev som skillnaden mellan natt och dag. Nu verkar det flyta fint.

Kryssade i realtime också i jackctl efter att ha grejat.

Redigerat av Nikolaus
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt. 😉 Grafiken kan annars ställa till med en del, om man inte har rätt grafikkortsdrivrutiner installerade. Men fungerar det bra så är det ju bara fint.

Verkar vara svårt att få igång grafikkortet bra ett SIS 5598/6362. Kör jag på låg upplösning ser det bra ut, kör jag på normal upplösning blir det svarta linjer, kör jag på hög upplösning så blir linjerna mindre synliga, men ist. tjuter det i monitorn så jag måste palla under med några cd-skivor. För när den är i ett visst läge blir den tysst 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...