Jump to content
Annons

Pluggar till Uad Flexi pak?


madscientist (oregistrerad)

Recommended Posts

madscientist (oregistrerad)

Tjabba! Nu har min ekonomi tillåtit en införskaffning av ett UAD Flexi Pak 😉

Då kommer jag till frågan, vilka pluggar? jag har testat pultec eq och den är guld! men man får ju med den ena... vad är skillnaden mellan den som medföljer och pro? sedan ska jag välja till roland space echot och fairchild kompressorn.... vad tycks om mitt val... kommer skapa mest reggae/hiphop.

Tackar på förhand....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjabba! Nu har min ekonomi tillåtit en införskaffning av ett UAD Flexi Pak 😉

Då kommer jag till frågan, vilka pluggar? jag har testat pultec eq och den är guld! men man får ju med den ena... vad är skillnaden mellan den som medföljer och pro? sedan ska jag välja till roland space echot och fairchild kompressorn.... vad tycks om mitt val... kommer skapa mest reggae/hiphop.

Tackar på förhand....

Pultec Pro inkluderar ett band för mellanregister. Har testat den lite snabbt och kom fram till att den inte var så dum, men inte heller oumbärlig. Så i mitt fall blev det inget köp.

Utöver de pluggar du redan nämnt tycker jag att du ska testa PLate 140. Mycket snygg plåt som definitivt kan passa en reggae/dub-produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba! Nu har min ekonomi tillåtit en införskaffning av ett UAD Flexi Pak 🙂

Då kommer jag till frågan, vilka pluggar? jag har testat pultec eq och den är guld! men man får ju med den ena... vad är skillnaden mellan den som medföljer och pro? sedan ska jag välja till roland space echot och fairchild kompressorn.... vad tycks om mitt val... kommer skapa mest reggae/hiphop.

Tackar på förhand....

Pultec Pro inkluderar ett band för mellanregister. Har testat den lite snabbt och kom fram till att den inte var så dum, men inte heller oumbärlig. Så i mitt fall blev det inget köp.

Utöver de pluggar du redan nämnt tycker jag att du ska testa PLate 140. Mycket snygg plåt som definitivt kan passa en reggae/dub-produktion.

Håller med, pultec pro drar dessutom rätt mycket kraft till skillnad på vanliga pultec. Då skulle jag hellre satsa på Plate 140 som låter kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle verkligen vilja rekomendera LA-2A, den är är helt underbar på sång. Man kan komprimera stenhårt och det låter fortfarande bra. Outstanding på sång tycker jag, men funkar såklart även bra på mycket annat. Fairchild är också riktigt bra, den kör jag alltid på trummor. Space Echo är också en trevlig pryl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

madscientist (oregistrerad)

Ska helt klart kolla upp plate:n..... LA 2A har jag provat.. visst den är äckligt bra... kan ju komprimerar för kung och fosterland men det kan jag med de andra jag har med...

Link to comment
Dela på andra sajter

ja måste rekommendera 1176LN.

Mysig fläskig kompressor som funkar bra till sång, gitarrer, rumsmickar av olika sort(trummor oxå, mums)

Gillar att köra den på rumsmickar när man har kört trummor, blir bra fläsk, i brist på bättre passande ord... 😉

Vill man ha snärt ska man ta en annan kompressor, men vill man ha mastigt fläsk så ska man ta denna.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

LA2A och Pultec är de pluggarna som jag använder mest, har funderat på att införskaffa Neve 88RS Channel Strip som jag har hört mycket gott om (synd bara att den går på 299 dollar) info om den finns på

http://www.uaudio.com/products/software/UA...88rs/index.html

Redigerat av Fredrik Karlsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...