Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Håller på att bygga en studio med den vanliga "dubbelväggen" som har två lager gips på var sida. Frågan är bara vad jag ska limma ihop gipsskivorna med. Måste man ha akustiklim eller går det lika bra med något annat?

Akustiklimmet verkar vara en beställningsvara och jag inte lust att vänta såvida det inte är något speciellt. Någon som har något tips på vad jag ska köpa och var? (Bor i Stockholm)

Jag råkar också ha en del latexfogmassa hemma men det kanske inte är klistrigt nog? :rolleyes:

Vad tror ni förresten om sånt här? Julas lim

Annons
Postat

Öh varför inte bara skruva? lägg gipsskivornas skarvar mellan lagren så de inte är kant i kant. Fogmassa och någon gummilist mellan regel/syll oc tak/anslutande vägg.

Postat
Öh varför inte bara skruva? lägg gipsskivornas skarvar mellan lagren så de inte är kant i kant. Fogmassa och någon gummilist mellan regel/syll oc tak/anslutande vägg.

Tror att det finns någon elastisk funktion i limmet se: swedac . Välj byggnads och konstruktion.

Postat

(Skruva kommer jag också göra, men vill inte ha vibrationer mellan plattorna.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.