Jump to content
Annons

Jim Dunlop 535:an - boostknapp?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Jim Dunlop CryBaby 535 finns i några olika varianter. Vissa har ett Q efter sig, men även de som inte heter 535Q sägs ha en Q-funktion som är ställbar (där man ställer Wah-Wah:t). Och i en del annonser från musikaffärer så säger de att det är en 535Q, men ändå så står det inte 535Q på fronten på dem utan bara 535, men åter igen så gör det det på vissa andra...

Men nu till en annan förvirrande sak och därmed själva frågan: Det står om dem att de har ställbar boost (upp till 15 dB eller nåt sånt), men det finns ingen boostknapp på sidan på en del av 535Q-modellerna. Hur kommer det sig? Alla lär ju ha ställbar boost... och då måste det väl även finnas en funktion för av/på av boost på sidan? Såg en som sålde en i en annons, men då var det ett hål där istället för den röda knappen. En hund begraven?

😉

:musik

Redigerat av musik
Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

535qcryb-a00b7e01f6f022d1f51501580d2dd9be.jpg

Här är en med den röda boostknappen synlig på sidan (on/off). Tillägget Q i modellbeteckningen, 535Q. Nivån av Boost ställs på undersidan. Såg en annan modell som inte hette Q utan bara 535. Den hade också Boost som ställdes på undersidan, men ingen röd knapp...

...och nu hittade jag en annan 535, MED knapp... Är den löstagbar, eller va?

:rolleyes:

Redigerat av musik
Postat
535qcryb-a00b7e01f6f022d1f51501580d2dd9be.jpg

Här är en med den röda boostknappen synlig på sidan (on/off). Tillägget Q i modellbeteckningen, 535Q. Nivån av Boost ställs på undersidan. Såg en annan modell som inte hette Q utan bara 535. Den hade också Boost som ställdes på undersidan, men ingen röd knapp...

...och nu hittade jag en annan 535, MED knapp... Är den löstagbar, eller va?

😊

Sådär ser den nya modellen ut sedan många år tillbaka. Modellen innan krävde 2 batterier (om man inte väljer adapter)och den har knapparna på undersidan. Den ska du inte köpa. Vissa handlare har nog helt enkelt inte uppdaterat sina annonsbilder, därav de äldre bilderna.

PMa mig om du vill köpa en 535Q av mig (nya modellen). Jag har 2 men behöver bara en. Knappt använd i perfekt skick. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.