Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Säkert en knasig fråga; men:

Idag har jag två ljudkort. Ett FireWire 410 från M-Audio, och ett i Virus TI Desktop. Bägge är begränsade till 2 analoga inputs och jag verkar inte kunna använda mer än ett ljudkort samtidigt i Cubase ;-) För att koppla in mina ljudkällor (några rackmoduler och en Studio Projects B1) behöver jag alltså 8 analoga ingångar och en XLR-kontakt, typ. Idag är det en liten skrivbordshistoria som lystrar till Phonic MM-1002 som sköter det där (inte mikrofonen, den låter lite bättre genom M-Audions micpreamp imho) men jag tycker mig allt kunna höra lite brus ifrån den gynnaren. Därför måste jag hitta något annat sätt att samla de analoga signalerna innan de kommer in till datorn.

Jag vill inte ha en "stor" mixer eftersom jag redan har en kontrollyta (Mackie Control Universal + Extender) som funkar smaskens för mig. Alltså står valet mellan typ någon rackmixer - alternativt ett ljudkort med fler ingångar. Med risk att låta som Gösta Ekman i den gamla sketchen om Aftonbladet och Expressen: vilket är bäst? :-)

/J

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.