Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

kommer att åka ut till polaren imorgon, så det vore lite kul att få ideer på hur vi ska koppla in sakerna ganska fort nu, om det är möjligt.

//hanzzon

Postat

Om jag inte har fel så är det toneport ux1 ett enkanals ljudkort???

Då kan ni inte använda mickingången och instrumentingången samtidigt, (borde finnas nån switch där man väljer mick/instrument).

Ska försöka kolla upp det lite nogrannare snart, kanske.

Isåfall får ni väl lösa det så att ni kör båda trummor och gitarr i mixern och sen koppla från mixerns utgång till ljudkortet.

Hoppas jag är rätt, är lite trött och inte helt nykter 😉.

Postat
Om jag inte har fel så är det toneport ux1 ett enkanals ljudkort???

Då kan ni inte använda mickingången och instrumentingången samtidigt, (borde finnas nån switch där man väljer mick/instrument).

Ska försöka kolla upp det lite nogrannare snart, kanske.

Isåfall får ni väl lösa det så att ni kör båda trummor och gitarr i mixern och sen koppla från mixerns utgång till ljudkortet.

Hoppas jag är rätt, är lite trött och inte helt nykter 😕.

är lite isäker på det faktiskt, man kan ha både instrument och mic valda i gearbox samtidigt, vilket väl ska vara inställt för ux1.

ett alternativ är ju att bara göra som du sa med att köra gitarren i mixern, fast då kommer ju även trummorna påverkas av gearbox vilket inte är särsjilt bra, eller är jag helt ute och cyklar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.