Jump to content
Annons

Ge förslag på riktigt bra studios!


Lindahl

Recommended Posts

Annons
stupelfrasse (oregistrerad)

Det beror ju lite på musikstil, men studio fredman i gbg är en väldigt kompetent studio... Mest metal och hårdrock dock... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

stupelfrasse (oregistrerad)

Självklart.. Det är väl det som det handlar om... Om man frågar efter en bra studio menar man nog inte bara utrustningen utan för att det ska vara en bra studio måste "personalen" också hålla hög klass!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen där är ju min gamla lärares studio. Roger Krieg som sitter där är otorligt duktig och har riktigt bra utrustning i form av mixerbor,d outboards och instrument plus förstärkare. Dessutom är han otorligt trevlig och var en underbar lärare. Jag antar att det säkert kostar skjortan att spela in hos honom, men han vet vad han håller på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som trevligt nog är ligger en fetingstudio i min hembygd. Nu hoppas jag dom tackar mig för reklamen, haha 😉

PAMA studios

Studio 1

72-kanals NEVE console, två ISO-booth, ett woodroom, ett pianoroom å ett stort inspelningsrum, högt i tak =)

ja.. ni kan ju läsa själva på sidan...

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad finns det för studios i vårt avlånga land som håller riktigt hög klass? Kosta vad det kosta vill. Kom med förslag.

Kolla upp vilka band teknikern har jobbat med och be att få lite smakprov på olika jobb han/hon har gjort..

Klart mkt viktigare vilken tekniker som jobbar i en studio, än att studion har den senaste tekniken..

Teknikern skall lyssna, förstå och känna av vad bandet vill uppnå + komma med ideer som hjälp..

/Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...