lonewind Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Jag hade massa strul med ljudkortet så jag uppdaterade till senaste drivisarna. Nu funkar ljudkortet men helt plötsligt funkar inte metronomen i Cubase SX 3. Har varit in på metronomens inställningar och även sync setup. Men jag har ingen aning hur de SKA vara inställt, förut bara funkade det utan pill. Om Du har cubase SX 3. Hur är din metronom inställd under transport/metronome setup? Ytterst tacksam för hjälp!
Liquid_6 Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Jag hade massa strul med ljudkortet så jag uppdaterade till senaste drivisarna. Nu funkar ljudkortet men helt plötsligt funkar inte metronomen i Cubase SX 3. Har varit in på metronomens inställningar och även sync setup. Men jag har ingen aning hur de SKA vara inställt, förut bara funkade det utan pill. Om Du har cubase SX 3. Hur är din metronom inställd under transport/metronome setup? Ytterst tacksam för hjälp! Råkade ut för det där förut men det hjälpte att stänga av ljudkortet å på igen,men funkar inte det för dig så får du kika i vst setup menyn om det står som det ska på allt.
lonewind Postat 24 juli 2007 Trådstartare Postat 24 juli 2007 Jag hade massa strul med ljudkortet så jag uppdaterade till senaste drivisarna. Nu funkar ljudkortet men helt plötsligt funkar inte metronomen i Cubase SX 3. Har varit in på metronomens inställningar och även sync setup. Men jag har ingen aning hur de SKA vara inställt, förut bara funkade det utan pill. Om Du har cubase SX 3. Hur är din metronom inställd under transport/metronome setup? Ytterst tacksam för hjälp! Råkade ut för det där förut men det hjälpte att stänga av ljudkortet å på igen,men funkar inte det för dig så får du kika i vst setup menyn om det står som det ska på allt. Tack, det löste sig på något oförklarligt sätt. Jag håller tummarna för att det inte händer igen...
Majken Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Om mitt minne inte sviker mig så använder SX3 ett utgångspar för metronomen som kallas för Audition. Om dessa utgångar ändrats kan man med andra ord höra allting utom just metronomen. För att åtgärda felet om det skulle uppstå igen trycker dui bara på F4 och försäkrar dig om att fliken Audition har rätt utgångar valda.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.