Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

kan man fÄ tips om PC tillverkare som har laptops med 6 pinnars 400 eller 9 pinars 800 firewire kontakter?

Eller möjligen om PCIe-kort (för laptops) med den möjligheten..

Är trött pĂ„ 4 pinnars fwkontakter som aldrig funkar som dom borde! (eller PC-kort för den delen)..

Kollade med en sÄ pass renomerad musikdatortillverkare som Frost, men icke.. med dom har en PCIe plats, som kunde vara en möjlighet...

/ptr

Annons
Postat (redigerat)

MacBook Pro har bÄde FW-400 och 800.

Redigerat av Phobos
Postat

Kan man kör XP pĂ„ en sĂ„n? â˜ș

TyvĂ€rr sĂ„ finns det igen Macmjukvara som jag kĂ€nner mej bekvĂ€m med efter att ha anvĂ€nt Magix Sequoia i snart 6 Ă„r.. (Att klippa klassisk musik i Protools kĂ€nns sĂ„ 1900-tal nĂ€r man en gĂ„ng vant sig med dom enkla sjĂ€lvklara handgreppen i Sequoia..) 😆

/ptr (fd mac anvÀndare)

Postat

Kan man kör XP pĂ„ en sĂ„n? â˜ș

TyvĂ€rr sĂ„ finns det igen Macmjukvara som jag kĂ€nner mej bekvĂ€m med efter att ha anvĂ€nt Magix Sequoia i snart 6 Ă„r.. (Att klippa klassisk musik i Protools kĂ€nns sĂ„ 1900-tal nĂ€r man en gĂ„ng vant sig med dom enkla sjĂ€lvklara handgreppen i Sequoia..) 😆

/ptr (fd mac anvÀndare)

Jajamensan det kan man genom Boot Camp (som dock Ànnu Àr i en beta-version). Den skarpa versionen kommer i höst. SlÀng ivÀg ett pm till olsberg, han har kört en hel del XP pÄ sin Macbook Pro vad jag förstÄtt.

Postat (redigerat)

Och dÄ menar Ni Native? (ie. ingen emulering som man var tvungen till pÄ 90-talet)??? och med fullt stöd för alla portar och brÀnnare?

GÄr det, sticker jag köper en i morgon bitti!!

finns det nÄgra XP pÄ Intel Mac tips upplagda nÄgonstans..

/ptr

Redigerat av ptr
Postat

Jag kör via Boot Camp. Win Xp native alltsÄ. BrÀnnare har du macen redan. Jag har ett RME fireface 400 pÄ FW400 porten och en extern disk pÄ FW800 porten. Extra skÀrm och externt keyboard med mus pÄ USB.

Postat (redigerat)

Super.. Har ett RME FW800, kul att fÄ dyka ner i MacvÀrlden igen Àven om man mÄste ha XP i botten..

/ptr

Redigerat av ptr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.