Jump to content
Annons

Röst


Dejjvid

Recommended Posts

Hej! Har ett litet dilemma. Inhandlade en kondensator mick idag. En SE Eletronics Mini, kondensatormick.

Låter grymt bra, men, När man då har en bra mick, hur får man rösten att låta "inne" i låten? Jag bifogar en ljudfil där far min sjunger och spelar gura, med Addictive Drums som trumkomp. Säg vad som är "fel" på mixen. (Ej pålagd någon bas, men det är ej däri felet ligger)

Tack på förhand

/David

Ljudfilen

SE Mini Test

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

De vanligaste verktygen för att mixa sång är EQ och Kompressor.

Vilket program arbetar du i? Med all sannolikhet finns det bra

effekter som kommer göra inspelningen bättre.

Somsagt, kompressor och eq. Kan använda delay (temposynkat), reverb, lite dist osv.

Jag vet inte hur mycket du gjort hittils. Men ratta lite på EQ'n och lägg på en kompressor och lyssna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blockfish

Fin och gratis kompressor som funkar utmärkt för att dra upp sången vid låg signal. Ladda hem, installera och välj "In your face vocals"-preseten och utgå från den. Använder denna själv nästan 100% vid sångpålägg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

De vanligaste verktygen för att mixa sång är EQ och Kompressor.

Vilket program arbetar du i? Med all sannolikhet finns det bra

effekter som kommer göra inspelningen bättre.

Somsagt, kompressor och eq. Kan använda delay (temposynkat), reverb, lite dist osv.

Jag vet inte hur mycket du gjort hittils. Men ratta lite på EQ'n och lägg på en kompressor och lyssna!

Hej

Jodå, jag vet om det där med kompressor och EQ, jag hade det på rösten på filen. Men jag vet inte hur man skall gå tillväga, har skruvat hur mycket som helst, det vill inte låta hyffsat. Vill du prova mixa och mastra? Jag kan skicka över originalfilerna utan några effekter eller någonting på MSN om du har.

/david

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det lät helt okej. Kan inte direkt säga att jag skulle klaga på det där.

Du kanske ska prova att micka upp på olika vis? Hur pass nära är det uppmickat? Det låter som att det eventuellt skulle tålas att spelas in lite närmare, men det är ju smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

De vanligaste verktygen för att mixa sång är EQ och Kompressor.

Vilket program arbetar du i? Med all sannolikhet finns det bra

effekter som kommer göra inspelningen bättre.

Somsagt, kompressor och eq. Kan använda delay (temposynkat), reverb, lite dist osv.

Jag vet inte hur mycket du gjort hittils. Men ratta lite på EQ'n och lägg på en kompressor och lyssna!

Hej

Jodå, jag vet om det där med kompressor och EQ, jag hade det på rösten på filen. Men jag vet inte hur man skall gå tillväga, har skruvat hur mycket som helst, det vill inte låta hyffsat. Vill du prova mixa och mastra? Jag kan skicka över originalfilerna utan några effekter eller någonting på MSN om du har.

/david

Ja, det skulle jag gärna vilja göra!

Jag är inget proffs direkt på mixning/mastring men jag kan försöka.

fot_boll92@hotmail.com - Mail och MSN

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...