Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hoj Hoj

har just inhandlat monitorer och undrar om jag ska stÀlla dem pÄ stumt eller dÀmpande underlag?

har hört olika av folk och undrar vad som Àr bÀst behöver fÄ upp dem en bit stÄr pÄ skriv bordet nu pÄ det medföljande frigolit emballaget? kankse inte de bÀsta eller?

Annons
Postat

Innan Claes kommer med sin MoPad-pitch ( 😉] tycker jag att du borde prova lecablock.

De Àr helt döda/stumma. Jag kör med sÄna och mellan högtalare och block har jag lagt en tunn skiva skumgummi, mest för att inte repa undersidan pÄ monitorerna.

Postat

😆

DĂ„ fĂ„r jag vĂ€l komma dragandes med mina MoPads. 😉

Absorbenter Àr det som kan isolera monitorerna frÄn underlaget. Ett stumt material överför vibrationerna - om det inte samtidigt Àr vÀldigt tungt och dÀrför slÀcker ut vibrationerna.

Spikes Àr helt förkastligt eftersom sÄdana bara gör att monitorer och underlag kopplas ihop Ànnu bÀttre...

TÀnk förresten ocksÄ pÄ att det Àr diskanten som ska vara i öronhöjd, eftersom den har kraftigast riktverkan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.