Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har alldeles nyss registrerat mig hÀr och hamnade hÀr efter en snabb googling kort och gott. Jag heter Johnny och fyller 24 Är i Är och bor för stunden i Oslo men Àr pÄ vÀg att flytta hem till UmeÄ, dels för att jag tröttnat lite pÄ Oslo-jargongen samt att min flickvÀn skall börja studera till lÀrare. SÄ, lÄt oss "cut to the chase".

Som ovan nĂ€mnt sĂ„ skall min flickvĂ€n börja lĂ€sa nu till hösten vilket satt mig lite i kisset, sĂ„ att sĂ€ga. Jag har funderat en vĂ€ldigt lĂ„ng tid pĂ„ vad jag egentligen skulle vilja hitta pĂ„ att göra annat Ă€n att köra truck pĂ„ lager som jag gjort nu i de 2œ Ă„r som jag bott i Oslo. SĂ„ jag funderade och funderade och kom till slut fram till att jag kanske skulle försöka hitta nĂ„t sĂ€tt att fĂ„ syssla med, om inte pĂ„ professionell nivĂ„ sĂ„ i vart fall, amatör-studioteknik... Typ. =)

Jag har spelat gitarr i mÄnga Är och Àr generellt vÀldigt intresserad av musik i mÄnga olika former och pÄ senare tid sÄ har jag bestÀmt mig för att kolla lite nÀrmare pÄ vad som finns inom inspelningsdelen utav musik.

Jag Àr egentligen nÀstan helt grön pÄ omrÄdet förutom lite tid som jag suttit i en studio i ett gammalt hus jag repade i förut och lite mekande hemma med mitt Cubase VST och en vÀldigt snabb karriÀr som MOD-Plug'are för 100 Är sen.

SÄ med andra ord sÄ har jag registrerat mig hÀr för att sÄ fördjupa mig lite pÄ Àmnet.

Vad vill jag veta dÄ? Jo, allt typ. Allt som ni dÀr ute anser matnyttigt. Utbildningar, tidskrifter, programvara, hÄrdvara, MAC eller PC, hur man bygger sin egna lilla "hemma-studio" osv. osv. osv. Listan kan göras lÄng.

P.S. Jag har lÀst om nÄn studioteknik utbildning i Varberg för inte sÄ lÀnge sedan, nÄn som gÄtt eller gÄr eller kÀnner nÄn som gjort det? Skulle vara vÀldigt kul att fÄ höra lite om den.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.