Goethe Postat 4 juli 2007 Postat 4 juli 2007 Jag har alldeles nyss registrerat mig hĂ€r och hamnade hĂ€r efter en snabb googling kort och gott. Jag heter Johnny och fyller 24 Ă„r i Ă„r och bor för stunden i Oslo men Ă€r pĂ„ vĂ€g att flytta hem till UmeĂ„, dels för att jag tröttnat lite pĂ„ Oslo-jargongen samt att min flickvĂ€n skall börja studera till lĂ€rare. SĂ„, lĂ„t oss "cut to the chase". Som ovan nĂ€mnt sĂ„ skall min flickvĂ€n börja lĂ€sa nu till hösten vilket satt mig lite i kisset, sĂ„ att sĂ€ga. Jag har funderat en vĂ€ldigt lĂ„ng tid pĂ„ vad jag egentligen skulle vilja hitta pĂ„ att göra annat Ă€n att köra truck pĂ„ lager som jag gjort nu i de 2œ Ă„r som jag bott i Oslo. SĂ„ jag funderade och funderade och kom till slut fram till att jag kanske skulle försöka hitta nĂ„t sĂ€tt att fĂ„ syssla med, om inte pĂ„ professionell nivĂ„ sĂ„ i vart fall, amatör-studioteknik... Typ. =) Jag har spelat gitarr i mĂ„nga Ă„r och Ă€r generellt vĂ€ldigt intresserad av musik i mĂ„nga olika former och pĂ„ senare tid sĂ„ har jag bestĂ€mt mig för att kolla lite nĂ€rmare pĂ„ vad som finns inom inspelningsdelen utav musik. Jag Ă€r egentligen nĂ€stan helt grön pĂ„ omrĂ„det förutom lite tid som jag suttit i en studio i ett gammalt hus jag repade i förut och lite mekande hemma med mitt Cubase VST och en vĂ€ldigt snabb karriĂ€r som MOD-Plug'are för 100 Ă„r sen. SĂ„ med andra ord sĂ„ har jag registrerat mig hĂ€r för att sĂ„ fördjupa mig lite pĂ„ Ă€mnet. Vad vill jag veta dĂ„? Jo, allt typ. Allt som ni dĂ€r ute anser matnyttigt. Utbildningar, tidskrifter, programvara, hĂ„rdvara, MAC eller PC, hur man bygger sin egna lilla "hemma-studio" osv. osv. osv. Listan kan göras lĂ„ng. P.S. Jag har lĂ€st om nĂ„n studioteknik utbildning i Varberg för inte sĂ„ lĂ€nge sedan, nĂ„n som gĂ„tt eller gĂ„r eller kĂ€nner nĂ„n som gjort det? Skulle vara vĂ€ldigt kul att fĂ„ höra lite om den.
Anders F Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 VĂ€lkommen och hoppas du finner de svar du vill ha hĂ€r pĂ„ sidan đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.