Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla glada musiker!

Hoppas ni har tid att läsa igenom min lilla text och hoppas ännu mer att ni svarar på den 😆

Såhär ser det ut, jag är en danceproducent som har hållit på att göra musik ett bra tag, men det som länge fattats i mina låtar är sång. I höstas köpte jag således mikrofon (Studio Projects B1) och har börjat sjunga på mina låtar nu. I början var problemet att jag inte träffade en enda ton rätt (hur ogärna jag än vill erkänna det) så jag fixade ALLT med Melodyne. Det krävs inget geni för att förstå att det låter väldigt datoriserat och mekaniskt och att det hörs MASSVIS med artefakter. Då tänkte jag "Nä, dags att lära sig att sjunga ordentligt!" så jag började sjunga med massa låtar och lyssna på det jag spelat in och kolla på det i Melodyne och göra sångövningar (Aftonbladets sångskola bl.a.) och ett halvår senare så kan jag väl träffa tonerna rätt okej, men det låter fortfarande förjävligt, så jag vill förbättra min teknik. I och med att jag sjunger dance-låtar så måste läraren kunna lära ut sånt. Jag vill inte lära mig att sjunga klassiskt, eftersom jag har noll användning av det. Av det jag har läst på det här forumet så har jag kommit fram till att jag borde lära mig komplett sångteknik (SLS) och söker nu en sånglärare/sångpedagog som kan lära ut sådant i stockholmstrakten.

Så jag ber er som själva har gått sångkurser för att lära er att sjunga pop att rekommendera mig någon lärare som skulle kunna hjälpa mig.

Ännu bättre vore om ni själva hade några exempel på hur ni kan sjunga nu (och gärna också hur ni lät förut, men det är inte så viktigt).

Alla svar på tråden uppskattas, men jag vill helst att folk som har gått hos en lärare svarar, så att jag vet att den läraren jag går till faktiskt är värd dom få pengarna jag har.

Annons
Postat

Bump...

Nån i Stockholm som kan sjunga poppigt och vill berätta hur man går tillväga för att lära sig?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.