Jump to content
Annons

Besviken på Vtb-1


mietek

Recommended Posts

Jag kom att tänka på en sak häromdan - har du köpt din VTB1 begagnad?

Om så - kolla så du har rätt transformator till den!

Jag har två preampar, en VTB1 och en billigare Alto mini-tube (båda låter förresten kalas att lajna gitarr genom).

VTB1 har en transformator på 12 volt och Alto'n en på 18 volt - men båda har samma anslutningskontakt!

Så häromdan när jag skulle spela in råkade jag blanda ihop transformatorerna och kopplade 18 volt till VTB1'an. Det tog ett tag innan jag märkte vad som var fel, för den startade ju och så - men lät bedrövligt! Distade och väsnades.

Kanske kan vara värt att kolla upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
men va i helvete. sur man blir, den har alltid vart sån, det betyder att jag köpt den helt kass.

men jag antar att det inte finns nån hjälp att få utan kvitto ?

köpte den på freddans i göteborg. nån som vet om de är särskilt hjälpsamma när det kommer till sånt?

Knalla du in till dem med din VTB-1 och förklara så hjälper dem dig säkert.

Testa med en annan VTB-1 eller en annan preamp.

Eller varför inte prova med en annan gitarr först innan du knallar ned?

jag har testat 5 olika gitarrer samt en bas, samma med alla.

men ja jag får väl testa och gå in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom att tänka på en sak häromdan - har du köpt din VTB1 begagnad?

Om så - kolla så du har rätt transformator till den!

Jag har två preampar, en VTB1 och en billigare Alto mini-tube (båda låter förresten kalas att lajna gitarr genom).

VTB1 har en transformator på 12 volt och Alto'n en på 18 volt - men båda har samma anslutningskontakt!

Så häromdan när jag skulle spela in råkade jag blanda ihop transformatorerna och kopplade 18 volt till VTB1'an. Det tog ett tag innan jag märkte vad som var fel, för den startade ju och så - men lät bedrövligt! Distade och väsnades.

Kanske kan vara värt att kolla upp?

jag har haft mycket strul med transformatorer, men med just denna har jag haft exakt samma sen jag köpte den. den är på 12 volt så de lär inte gett mej fel eller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...