Jump to content
Annons

Gated Reverbs


Larsson

Recommended Posts

hej gott folk

är på jakt efter en bra verb plug som ärbjuder en preset med gated verb

främst för virvel trumma,jag har Rverb men tycker inte att det låter allt för kul

så tips & rekomendationer välkommnas varmt!

tack på förhand!😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har alltid undrat över hur stor skillnad det kan vara mellan olika reverb som finns där ute, för det finns ju verkligen en uppsjö i både plugins och hårdvara.

Jag brukar slänga på Cubase medföljda ReverbA. Insatta skulle säkert garva åt mig, men för mig duger helt ok så länge 😉

Det jag undrar är, kan det skilja så otroligt mycket mellan denna reverb och t.ex. hårdvara för många tusenlappar. Skulle vara nyfiken på att höra ljudexempel på skillnad mellan en bra och en dålig reverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid undrat över hur stor skillnad det kan vara mellan olika reverb som finns där ute, för det finns ju verkligen en uppsjö i både plugins och hårdvara.

Jag brukar slänga på Cubase medföljda ReverbA. Insatta skulle säkert garva åt mig, men för mig duger helt ok så länge 😉

Det jag undrar är, kan det skilja så otroligt mycket mellan denna reverb och t.ex. hårdvara för många tusenlappar. Skulle vara nyfiken på att höra ljudexempel på skillnad mellan en bra och en dålig reverb.

ja men såvitt jag vet så finns det inget gateat reverb i varken reverb A eller B..

sedan finns det tyngre verb som Wizoo Verb & Alti Verb som ligger i en anna division

men är mer krävande..men skillnaden är påtaglig!

jag tycker Reverb A funkar ypperligt att lägga lite granna på sång eller andra simpla saker

wizoo verb däremot går att använda på helt andra sätt,för att ge boomighet i baskaggen

eller en naturlig rumskänsla på trummor,lyfta fram tonen i en nylon strängad osv osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då tipsar jag om mitt absoluta favoritreverb (i mjukvaruform). Spinaudio Roomverb, sjukt mångsidigt och väldigt välljudande. Till skillnad från impulsreverb kan man dessutom på verka alla möjliga parametrar om man vill också. Väldigt många bra presets.

Nu såg jag att företaget verkar ha gått om kull tyvärr, ser inte ut som om man kan köpa det längre. Är det moraliskt ok att ladda ner en plugin som inte längre går att köpa från ett företag som inte finns längre? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då tipsar jag om mitt absoluta favoritreverb (i mjukvaruform). Spinaudio Roomverb, sjukt mångsidigt och väldigt välljudande. Till skillnad från impulsreverb kan man dessutom på verka alla möjliga parametrar om man vill också. Väldigt många bra presets.

Nu såg jag att företaget verkar ha gått om kull tyvärr, ser inte ut som om man kan köpa det längre. Är det moraliskt ok att ladda ner en plugin som inte längre går att köpa från ett företag som inte finns längre? 😕

Kolla licensen. Om den tillhör företaget som är nedlagt så finns det ju ingen som kan stämma dig. Då borde det vara både moraliskt och juridiskt ok eftersom ingen faktiskt äger programvaran längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu såg jag att företaget verkar ha gått om kull tyvärr, ser inte ut som om man kan köpa det längre. Är det moraliskt ok att ladda ner en plugin som inte längre går att köpa från ett företag som inte finns längre? 😉

Kolla licensen. Om den tillhör företaget som är nedlagt så finns det ju ingen som kan stämma dig. Då borde det vara både moraliskt och juridiskt ok eftersom ingen faktiskt äger programvaran längre.

Lustigt!

Sidan är helt fungerande. Det enda som visar att företaget har lagt ned är ett meddelande på förstasidan:

This company is no longer in business. There are no longer any staff for contact purposes. Thank you!

Senaste inlägget på nyhetssidan är ett år gammalt. Vad hände? 😎

Undrar varför ingen annan tillverkare var intresserad av att köpa rättigheterna till pluggarna. Och om det vore så att det inte finns något kommersiellt intresse av pluggarna, varför inte skänka dem till allmänheten. Dvs göra dem till freeware. Eller ännu bättre, open source.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Sajten verkar ha drivits av ett ryskt bolag. Jag provade att ringa till bolaget och se om de fanns kvar. Skulle tro att man behöver en rysk tolk för det. Han som svarade mumlade "Da, da" några ggr sen sa jag några ord på engelska och då slängde han på luren. KVR har lite babbel om det hela också. Länk till KVR. Det kan nog också vara så att de som skrev pluggen är rätt sura av nån anledning. Kolla SpinAudios första We're-closed-bild.

projectisclosednq0.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...