Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag hörde av en polare att han brukar tracka med t.ex amplitube, så att man liksom låser den effekten man valt vid inspelning , och jag tänker inte alls på freezefunktionen, va kan han ha snackat om exakt, hur går man till väga?

Annons
Postat

Du lägger helt enkelt valfri plug som insert på Input-kanalen (längst till vänster i mixern) istället för audiokanalen. Då "bränns" effekten in i audiospåret och du kan ta bort pluggen efter inspelning. Nackdelen är att du inte kan ändra ljudet i efterhand.

Postat

ett alternativ är att skapa två audiospår, skicka signalen från A till B och lägg inserteffekten på B och spela in. Tyvärr samma sak där gäller, du kan inte ändra effekten i efterhand.

Postat

svintack! nej alltså jag vet, men det är ju precis som att ratta fram ett ljud man är nöjd med på stärkare liksom. det sjukt mycket skönare att spara på den enorma massan minne amplitube 2 slukar

Postat
  bonzo sa:
Du lägger helt enkelt valfri plug som insert på Input-kanalen (längst till vänster i mixern) istället för audiokanalen. Då "bränns" effekten in i audiospåret och du kan ta bort pluggen efter inspelning. Nackdelen är att du inte kan ändra ljudet i efterhand.

fan jag trodde jag visste, men jag hittar inte var du menar, du har itne lust att fixa en skärmdump eller nåt?

Postat

alltså det verkar ju helt konstigt, du menar att jag bara ska spela in med effekten på masterregeln istället?

jag testade, hände ingenting.

Postat

Nej, inte masterregeln utan på inputkanalen. Finns dock inte i de mer bantade versionerna av Cubase (läs LE, SE och SL) vad jag vet. Jag har iaf inte sett någon inputkanal i mitt Cubase SL3. 🙂

Postat

ahh!!! sorry, såg inte att det stod in på den! fan va bra, helnöjd! tack som fan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.