Jump to content
Annons

Inget läckage tack!


Lithium

Recommended Posts

Jag skall köpa ett par slutna hörlurar som skall användas till inspelning och i princip alldrig till mixning, de behöver alltså inte låta speciellt bra det viktiga är att de har så lite läckage som möjligt (hällst inget alls), har kollat lite på AKG K271Studio men då ljudet inte är så viktigt denna gången kanske man kan hitta några billigare??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ultrasone HFI-550 eller DJ1, Sennheiser HD280 Pro. Alla ligger runt tusenlappen eller strax över och dämpar mycket bra. 🙂

Det jag frågar efter är alltså ett par hörlurar som har så lite läckage som möjligt från hörlur till mickar, det är väl inte samma sak om hörlurarna är bra på att stänga ute bakgrundsljud lr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ultrasone HFI-550 eller DJ1, Sennheiser HD280 Pro. Alla ligger runt tusenlappen eller strax över och dämpar mycket bra. 😆

Det jag frågar efter är alltså ett par hörlurar som har så lite läckage som möjligt från hörlur till mickar, det är väl inte samma sak om hörlurarna är bra på att stänga ute bakgrundsljud lr?

Det är samma sak... Dämpar de bra på ena hållet så dämpar de ju identiskt på andra hållet också...

De som är bäst på dämpning, är HD280 Pro, som dämpar med 32dB (bättre än vissa som påstås ha "extrem" dämpning). HFI-550 och DJ1 dämpar "bara" 28dB (som också är väldigt bra), men är skönare att ha på sig. Komforten betyder ju också en hel del när man ska sjunga...

Skönast är annars Ultrasone Proline750, som dämpar med 30dB - men då springer det iväg lite mer i kostnad... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag frågar efter är alltså ett par hörlurar som har så lite läckage som möjligt från hörlur till mickar, det är väl inte samma sak om hörlurarna är bra på att stänga ute bakgrundsljud lr?

Det är samma sak om inte lurarna har någon någon form av aktiv dämpning av läckage.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...