Jump to content
Annons

MACBOOK + DIGI002 Ingen startup


Cosmonaque

Recommended Posts

Hej gott folk, ny pa stallet, ber om ursakt for engelskt tangentbord. Har en liten fraga, lyckades inte hitta svaret med sokfunktionen, hoppas ni kan hjalpa mig.

Skaffade mig en Macbook och en Digi002 i hopp om att kunna spela in.

Installerade Pro Tools LE direkt pa burken och problemet som hander ar att varje gang jag startar LE sa far jag upp en ruta som sager att jag maste starta om datorn, detta hander varje gang och jag har ingen aning om varfor.

Jag kommer alltsa inte in i programmet, har inte lyckats alls och har inte ens kunnat kora serial eller nagot, star helt utanfor sa att saga.

Jag har gjort i princip all konfiguration som Pro Tools anser behovs for basta prestanda om det ar till nagon hjalp, det enda jag hoppat over ar att jag kor LE pa systemdisken. Jag har inte kunskap att partitionera i Mac an. Jag betvivlar att det skulle vara orsaken?

Hoppas ni kan hjalpa mig

Mvh Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte hur det funkar med digi002, men för att kunna köra mbox2 på en macbook så måste du ha minst version 7.1.1. Dvs. om jag installerar versionen som kommer med i boxen och inte uppdaterar så går det inte att starta på en mac med intelprocessor.

Har du kollat vilken version som funkar med din konfiguration?

Som sagt, jag vet inte om principen är densamma, men den borde ju vara det då det handlar om mjukvaran kontra processorn och inte hårdvaran.

Kolla på Digidesigns sida för uppdateringar till ditt system.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur det funkar med digi002, men för att kunna köra mbox2 på en macbook så måste du ha minst version 7.1.1. Dvs. om jag installerar versionen som kommer med i boxen och inte uppdaterar så går det inte att starta på en mac med intelprocessor.

Har du kollat vilken version som funkar med din konfiguration?

Som sagt, jag vet inte om principen är densamma, men den borde ju vara det då det handlar om mjukvaran kontra processorn och inte hårdvaran.

Kolla på Digidesigns sida för uppdateringar till ditt system.

alright. Ska genast kika pa det dar. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan börja med vilket OS samt Pro Tools version du har...

.. annars blir det mest famlande i luften 🙂

Hej gott folk, ny pa stallet, ber om ursakt for engelskt tangentbord. Har en liten fraga, lyckades inte hitta svaret med sokfunktionen, hoppas ni kan hjalpa mig.

Skaffade mig en Macbook och en Digi002 i hopp om att kunna spela in.

Installerade Pro Tools LE direkt pa burken och problemet som hander ar att varje gang jag startar LE sa far jag upp en ruta som sager att jag maste starta om datorn, detta hander varje gang och jag har ingen aning om varfor.

Jag kommer alltsa inte in i programmet, har inte lyckats alls och har inte ens kunnat kora serial eller nagot, star helt utanfor sa att saga.

Jag har gjort i princip all konfiguration som Pro Tools anser behovs for basta prestanda om det ar till nagon hjalp, det enda jag hoppat over ar att jag kor LE pa systemdisken. Jag har inte kunskap att partitionera i Mac an. Jag betvivlar att det skulle vara orsaken?

Hoppas ni kan hjalpa mig

Mvh Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan börja med vilket OS samt Pro Tools version du har...

.. annars blir det mest famlande i luften 🙂

Yes. Det missade jag i forsta 😕

Pro Tools LE 7.0

Mac OS X v10.4 ? Tror jag det heter. Macbooken ar 1 vecka gammal 😆

Hej gott folk, ny pa stallet, ber om ursakt for engelskt tangentbord. Har en liten fraga, lyckades inte hitta svaret med sokfunktionen, hoppas ni kan hjalpa mig.

Skaffade mig en Macbook och en Digi002 i hopp om att kunna spela in.

Installerade Pro Tools LE direkt pa burken och problemet som hander ar att varje gang jag startar LE sa far jag upp en ruta som sager att jag maste starta om datorn, detta hander varje gang och jag har ingen aning om varfor.

Jag kommer alltsa inte in i programmet, har inte lyckats alls och har inte ens kunnat kora serial eller nagot, star helt utanfor sa att saga.

Jag har gjort i princip all konfiguration som Pro Tools anser behovs for basta prestanda om det ar till nagon hjalp, det enda jag hoppat over ar att jag kor LE pa systemdisken. Jag har inte kunskap att partitionera i Mac an. Jag betvivlar att det skulle vara orsaken?

Hoppas ni kan hjalpa mig

Mvh Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hittar du info om PTLE på macbook

Info PTLE 7.1.1

Kom din digi002 med 6.x så kostar det lite at uppgradera, kom den med 7.0 så är det gratis att uppdatera, då behöver du bara registrera dig.

Jag fick Digin med bade 6.9 och 7.0

Nystade fram nu att det verkar kravas 7.1.1 for att kora mot Digi002.

Testar efter jobbet idag.

Tack for tipset, kanske ar det losningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror absolut att det är det som spökar, har du sjuan installerad nu så uppgradera rakt av med 7.1.1, det finns även en 7.1.1cs2 som rättar till en del problem som en del system har, jag har dock inte behövt använda den själv.

I version 7.3 finns det flera förbättringar, men den kostar att uppgradera till från 7.0, men det viktiga är ju att du får igång systemet ordentligt så kan du ju kika på dom andra uppdateringarna senare.

Hoppas det löser sig.

Cliff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror absolut att det är det som spökar, har du sjuan installerad nu så uppgradera rakt av med 7.1.1, det finns även en 7.1.1cs2 som rättar till en del problem som en del system har, jag har dock inte behövt använda den själv.

I version 7.3 finns det flera förbättringar, men den kostar att uppgradera till från 7.0, men det viktiga är ju att du får igång systemet ordentligt så kan du ju kika på dom andra uppdateringarna senare.

Hoppas det löser sig.

Cliff.

Mycket riktigt min van. :rolleyes: Den gor lite egna uppdateringar som heter System Firmware nu. Ska se vad som hander nu. Men monstret ar igang. ITS ALIVE!!!!!111 😠

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...