Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Hur gör jag för att exportera ut 6 audiospår som separata monofiler, om jag ta export selected tracks så

får jag inte "hela" spår utan är det 5 tagningar så blir det 5 separata filer av den kanalen, jag vill ha ett spår per kanal.

Det får jag ju om jag tar export audio mixdown men då blir alla spåren ett stereospår? Eller?

Annons
Postat

Hej själv 🙂

Sätt vänster och höger "Locator" - gå upp i "Timeline" och sätt vänster locator i början av låten, klicka på höger locator och dra mot låtens slut, bestäm dig var låten slutar (låt allting klinga ut ordentligt, tex reverb så att du inte klipper av det) Du ser att linjen blir markerad hela vägen genom låten. Du måste göra dem här fem tagningarna till ett "block" - ett spår. Klicka på kanalen i inspectorn, gå till Edit-menyn och välj Select All så markeras alla tagningar på den kanalen. Ta verktyget Glue och klicka på högra kanten av första tagningen. Alla tagningarna på det spåret blir till ett spår. Se till att detta "block" startar från noll. Finns det inget i början så kan du rita dit en och klistra ihop allt. Allt ska starta från noll, även om det är inget spelat där i just den kanalen. Se till att "blocket" når ända fram till punkten där du markerade låtens slut (timeline). På alla spår (kanaler). Gör likadant med alla kanaler som du vill exportera. Den eller dem kanalerna som du tänker exportera måste sättas i solo-läge.

Gå sen in på File och välj Audio mixdown från Export.

Du skriver att du vill exportera audiospåren som separata monofiler - Jag är inte säker på att det går att exportera dem separat på en och samma gång, har inte testat, men du kan ju exportera dem en i taget. Du kan prova att "checka" Split channels så exporteras alla kanalerna som monofiler - fast jag vet inte om dem exporteras separat eller om det blir till en fil. Hoppas att detta var till hjälp. Rock on! 😳

Postat (redigerat)

Man får då tyvärr exportera 1 spår i taget och det är ca 80 sångspår till denna plattan!!!

Hittade lösningen på det tillslut att kunna exportera samtliga spår i en låt till 1 wav fil

per spår oavsett antalet tagningar!!

Men tack ändå!!

Redigerat av Altzi
Postat
Man får då tyvärr exportera 1 spår i taget och det är ca 80 sångspår till denna plattan!!!

Hittade lösningen på det tillslut att kunna exportera samtliga spår i en låt till 1 wav fil

per spår oavsett antalet tagningar!!

Men tack ändå!!

Det var så lite så 🙂 80 sångspår??? Låter svettigt 😉 Hoppas att det blev bra. Men du har ju bra sångröst så då är det väl inget problem 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.