Jump to content
Annons

Skillnad mellan Logic Pro 6 och 7


matsumoto

Recommended Posts

Hallå!

Jag ska hålla en nybörjarkurs i Logic i sommar, lite inriktat på film.

Idag fick jag reda på att dom har Logic Pro 6.4 och eftersom jag bara har kört sjuan så blir det ett litet problem.

Jag kommer bli tvungen att skriva kursmaterialet utifrån sjuan.

Kan någon ge mig några exempel på skillnader mellan versionerna?

Hur är det med Lock SMPTE t ex?

Väldigt tacksam för svar!

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag ska hålla en nybörjarkurs i Logic i sommar, lite inriktat på film.

Idag fick jag reda på att dom har Logic Pro 6.4 och eftersom jag bara har kört sjuan så blir det ett litet problem.

Jag kommer bli tvungen att skriva kursmaterialet utifrån sjuan.

hmm, frågan som inställer sig är varför? varför ska du hålla en kurs i ett gammalt program?

du kan inte göra en utbildning ifrån en ny version (som är ganska så olik) och sedan anpassa det på en äldre vers.

bättre i såfall att skaffa 6.4 och utgå från den. annars kommer du att sitta där när frågorna börja härja.

6.4: an är inte dålig.

är det pc eller mac som kursen ska hållas på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic 6.4 finns bara till Mac...

Och det kan ju vara så att han själv har Logic 7 men där han ska hålla kursen så finns bara

Logic 6...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vadå varför?

Jag har sjuan och dom har sexan, så enkelt är det.

Jag tänker inte/har inte råd att köpa två versioner av Logic och dom har varken råd eller egentligen ett behov av att uppgradera.

Kursen kommer bara vara i 12 timmar och det är nybörjare, så jag kommer inte hinna gå in så djupt.

Det är ett problem med versionkrocken, men det är helt klart överkomligt.

Jag tänker inte kasta bort ett gig bara på grund av ett litet problem.

Jag måste bara ta reda på vad som skiljer, och när jag vet det så funkar det ju hur bra som helst att skriva kursmaterial utifrån sjuan.

Det är i grunden samma program så.

Så. Åter till det egentliga ämnet, någon som kan upplysa mig litegrann?

Redigerat av matsumoto
Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr inte svaret på din fråga, men en tanke slog mig. Om dom ska hålla kurs i Logic antar jag att de använder skollicenser av programmet. Det kan ju faktiskt vara så att dom har en över (brukar säljas i packe om tio, tjugo...) osm du kan installera på din dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom ska hålla kurs i Logic antar jag att de använder skollicenser av programmet. Det kan ju faktiskt vara så att dom har en över (brukar säljas i packe om tio, tjugo...) osm du kan installera på din dator.

ett bra förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr inte svaret på din fråga, men en tanke slog mig. Om dom ska hålla kurs i Logic antar jag att de använder skollicenser av programmet. Det kan ju faktiskt vara så att dom har en över (brukar säljas i packe om tio, tjugo...) osm du kan installera på din dator.

Jo det skulle ha funkat, men dom har bara en licens tyvärr.

Bra tanke annars 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du koll på LogicPro7 kommer du inte ha problem med 6an. Sätt dig på stället du ska undervisa och gå igenom det du ska gå igenom så kommer du förmodligen märka att det inte är några speciella skillnader. Det enda som är störigt med 6an är att den är buggigare över lag och hänger sig oftare. Är dessutom inte säker på att det finns offline bounce...

Fullt SMPTE-stöd har funnits sen tidernas begynnelse...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att det inte är så mycket som skiljer nej, så jag kommer kunna sätta mig in i det rätt snabbt 😉

Problemet är bara att jag måste hinna skriva lite på kursmaterialet innan.

Kursen ska hållas i Sundsvall och jag bor i Stockholm, jag hinner inte åka dit så många dagar innan kursen börjar så det är bra om jag hinner förbereda så mycket som möjligt.

Jag måste börja skriva lite utifrån sjuan alltså, och därför undrade jag vilka funktioner som saknas.

Kursen ska vara inriktad på hur man jobbar med film i Logic, så jag kommer gå igenom allt sånt ja 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...