Jump to content
Annons

Möjligt att ändra/radera "empty"-template?


Malice

Recommended Posts

Tänkte bara höra ifall någon vet ifall det går att ändra den template vid namn "empty" som finns att välja i Cubase SX3? Ifall man väljer att skapa en ny med samma namn så resulterar det i att man har två stycken och filen finns inte heller i mappen där dom övriga template filerna ligger. Ytterst irriterande måste jag erkänna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet att jag en gång gick in under ...

C: / Documents and setting / ... / applications / ... / Steinberg ... nånstans ...

... och hittade templates där. Där kan man radera, vill jag minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm, tanken med den tomma mallen är just att den ska vara tom. 😕 - Men, heh.. varför vill du ändra på den?

In/ut-gångarna har "fel" namn när jag väljer den tomma mallen och med den pedantiska störning jag lider av så mår jag inte bra av att ha det på detta sättet, haha! Men jag antar att det inte går att göra ngt åt så jag får helt enkelt se det som en form av terapi istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

In/ut-gångarna har "fel" namn när jag väljer den tomma mallen och med den pedantiska störning jag lider av så mår jag inte bra av att ha det på detta sättet, haha! Men jag antar att det inte går att göra ngt åt så jag får helt enkelt se det som en form av terapi istället!

Jo visst går det! Det är bara att du hittar mappen som Assar nämner ovan.

Jag brukar passa på att ta bort såna mallar som jag aldrig kommer använda också när jag ändå är där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst går det! Det är bara att du hittar mappen som Assar nämner ovan.

Jag brukar passa på att ta bort såna mallar som jag aldrig kommer använda också när jag ändå är där.

Ahh, det har aldrig slagit mig att även Empty-mallen går att ta bort eller ändra. Gissar att det bara borde vara att byta ut default-filen. Bra knep, det kanske jag lånar till tidningen nån gång 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst går det! Det är bara att du hittar mappen som Assar nämner ovan.

Jag brukar passa på att ta bort såna mallar som jag aldrig kommer använda också när jag ändå är där.

Ahh, det har aldrig slagit mig att även Empty-mallen går att ta bort eller ändra. Gissar att det bara borde vara att byta ut default-filen. Bra knep, det kanske jag lånar till tidningen nån gång 😕

Fast nu märkte jag att jag svamlar! I mappen:

C:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\templates

ligger dom templates som installeras med programmet. Det är där jag brukar rensa upp.

C:\Documents and Settings\_anv.namn_\Application Data\Steinberg\Cubase SX 3\templates

ligger de egna templatesen. Empty finns däremot inte i nån av de här mapparna. Fel av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, testade just.. Nej då var det som jag trodde. Empty-mallen är hårdkodad i programmet och gör just exakt vad det är tänkt. Skapar ett projekt utan några som helst spår eller inställningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...