Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan,

dessa frågor riktas främst till dem som lever på musik och med det menar jag alltifrån ljudtekniker till förlagsmänniskor.

Hur upplever du att du och dina kollegor i branschen har påverkats av att piratkopiering och fildelning blivit alltmer vanligt förekommande?

Om svaret på ovanstående fråga var negativt, hur försöker ni komma tillrätta med problemet?

Om ni har övriga tankar får ni gärna skriva ned dessa också.

Tacksam för svar!

Mvh Marcus

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hur tycker du att ni har påverkats?

musik (oregistrerad)
Postat
Hejsan,

dessa frågor riktas främst till dem som lever på musik och med det menar jag alltifrån ljudtekniker till förlagsmänniskor.

Hur upplever du att du och dina kollegor i branschen har påverkats av att piratkopiering och fildelning blivit alltmer vanligt förekommande?

Om svaret på ovanstående fråga var negativt, hur försöker ni komma tillrätta med problemet?

Tacksam för svar!

Mvh Marcus

"Om svaret på ovanstående fråga var negativt" betyder "om du svarade nej".

Då kan man inte ställa följdfrågan: "Hur försöker ni komma tillrätta med problemet?", för då har man ju inget problem.

:musik

Postat (redigerat)

Ack, du har så rätt. Nästan.

"Hur upplever du att du och dina kollegor i branschen har påverkats av att piratkopiering och fildelning blivit alltmer vanligt förekommande?

Om svaret på ovanstående fråga var negativt, hur försöker ni komma tillrätta med problemet? "

Jag förutsatte att man skulle svara "postitivt" eller negativt". Kanske skulle skrivit "negativt" inom citationstecken. Men det är nog skitsamma - folk klarar nog av att svara på frågan iaf.

Redigerat av Skagandboneman
Postat

Jag upplever att det aldrig producerats så mycket musik som nu. Tror det hänger ihop med teknikutvecklingen (vilket fildelning är en del av). Det är möjligt att skapa komplexa arrangemang och ljudbilder med mycket enkla medel idag.

På det stora hela tror jag att teknikutvecklingen hjälper människor att göra musikaliska framsteg.

Postat
Hejsan,

Tacksam för svar!

Mvh Marcus

Inte för att vara negativ - men hur ska du använda svaren på frågorna i din uppsats?

Så allmänt ställda frågor där du faktiskt i praktiken inte har någon som helst koll på vem som faktiskt svarar - om de verkligen tillhör den målgrupp som du definierat - eller vilken bakgrund de verkligen har saknar ju egentligen helt relevans.

Ska du sedan bearbeta det statistiskt på något sätt så blir ju det eventuella underlaget ännu mera skakigt...

musik (oregistrerad)
Postat

Det kan vara så att uppdelningen av denna målgruppen sker senare i olika grupperingar. Den som svarar måste då någonstans helt enkelt bara skriva sin funktion för att man ska kunna göra deskriptiv statistik, konfidensintervall etc.

Men frågan man måste ställa sig i all uppsatsskrivning allra först det är: vad är SYFTET med uppsatsen?

😳

:musik

musik (oregistrerad)
Postat

Men det är nog skitsamma - folk klarar nog av att svara på frågan iaf.

Inte bara nästan.

Lovande inställning. Man kan aldrig anta att folk klarar att svara på en fråga utan att vara säker. Testa dina frågor först i en pilotstudie.

😳

Postat

Men det är nog skitsamma - folk klarar nog av att svara på frågan iaf.

Inte bara nästan.

Lovande inställning. Man kan aldrig anta att folk klarar att svara på en fråga utan att vara säker. Testa dina frågor först i en pilotstudie.

😳

...och man kan å andra sidan aldrig anta att en fråga kan få ett vettigt svar, utan att det ska diskuteras om hur det skrivs...

Jag fattar då hur han menar med sin frågeställning...

Postat
Hejsan,

Tacksam för svar!

Mvh Marcus

Inte för att vara negativ - men hur ska du använda svaren på frågorna i din uppsats?

Så allmänt ställda frågor där du faktiskt i praktiken inte har någon som helst koll på vem som faktiskt svarar - om de verkligen tillhör den målgrupp som du definierat - eller vilken bakgrund de verkligen har saknar ju egentligen helt relevans.

Ska du sedan bearbeta det statistiskt på något sätt så blir ju det eventuella underlaget ännu mera skakigt...

Utmärkt svar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.