Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har lite problem med att fĂ„ ljudet att fungera i bĂ„de cubase och övriga windows samtidigt. NĂ€r cubase körs fungerar bara ljudet dĂ€r, och om jag har t.ex. windows media player pĂ„ och öppnar cubase sĂ„ fungerar inte ljudet i cubase. Det verkar som drivrutinerna blir "upptagna" eller nĂ„tt, för om jag spelar en mp3 och öppnar cubase sĂ„ byter cubase automatiskt till fel ASIO drivrutiner och man kan inte byta tillbaka till mina onyx 400f drivisar. Kan ju sĂ€ga det att jag kör med en mackie onyx 400f som ljudinterface, men har Ă€ven valt att anvĂ€nda det som ljudkort i windows. Är det kanske detta som Ă€r problemet? NĂ„gon som vet hur man fixar? KĂ€nns ju som det kan vara nĂ„n instĂ€llning som spökar bara...

/Lars

Annons
Postat

NÀstan alla ASIO-drivrutiner Àr single-client!

Du kan alltsÄ inte köra tvÄ program mot samma ljudkort samtidigt. Precis som du sÀger, ljudkortet mÄste vara "upptaget" av Cubase för att det ska fungera.

AnvÀnder du DirectX kan du ofta köra tvÄ program samtidigt men dÄ fÄr du ofta sÀmre latency ocksÄ.

SÄ, varför mÄste du köra Windows Media Player samtidigt?

Postat

Okej! Det var ju synd 🙂

Anledningen var för tillfĂ€llet att jag skulle kunna titta pĂ„ en cubase tutorial, med ljud, samtidigt som man provade det dom visade i cubase 🙂

Postat

Jag kör ofta dubbla applikationer (Cubase+Mediamonkey/Mplayer/Winamp) via mitt Audiophile 24/96 och det fungerar alldeles utmÀrkt.

För icke-ASIO-programmen (och Windows) vÀljer man "M-Audio Delta AP Multi" som output.

Man fÄr ocksÄ se till att ta bort bocken vid "Release Audio Driver in background" i Cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.