Jump to content
Annons

Dreamtime


Egghuvud

Bra eller gör det en Nilfisk gör...  

14 röster

  1. 1. Bra eller gör det en Nilfisk gör...

    • 1. Egghuvud go home
      0
    • 2. Pja inte så pjåkigt
      5
    • 3. Jobba lite till
      3
    • 4. Grandissimo
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Dreamtime

ARTIST/GRUPP: Egg

GENRE: Ambient trance

KOMPOSITÖR: Huvudet

PRODUCENT: Tja.. det är väl jag då.

EV. MEDVERKANDE: En sovande kvinna

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.56

Soundclick

Och välj Dreamtime

Jag tycker att det saknas något. kanske att det är lite mesigt eller vad säger ni?

Hur är det med soundcklick? Är det bra länkar får ni upp den?

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

gratulerar till att låta som fsol! 😠 bra gjort, lite kraftwerkvibbar får jag till och med... om det nu är positivt eller inte vet jag inte... men det får jag i alla fall.. 🙂 Det är nånting med melodisynten där tycker jag... låten får gärna vara så "tunn" som den är, men det blir inte så hårt som det borde vara... Det är en ganska sjysst kontrast med melodisynten och paden och så.. men det blir lite plastigt.. hade det varit jag hade jag nog skippat melodin helt.. saken är den att det låter lite väl mycket age of empires, eller intro till nån film om vikingar i vetenskapens värld.. 😆 men du är absolut inte fel ute! jag gillar det. har ju massa skivor med sånt här själv, och detta skulle jag kunna lyssna på, kommersiellt alltså. fast det kanske bara är för att jag är så dum eller har dålig smak eller nått 😄

keep up the good work! 🙂

Redigerat av Smulan
Link to comment
Dela på andra sajter

ja... den är ju ganska drömsk... den är ju liksom kool. mer mangel.. eller snarare, var inte rädd för "tröga" partier. ambient e ju ofta sån här.

har du lyssnat på the future sound of london? om inte, gör det, så kan du få lite mer inspiration, om du vill skapa mer sånt här. de är faktiskt riktigt sjyssta. 😠

nu väntar jag på nya alster då lr? 😄

/smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

seg sörver dom där ljudklickarna har 🙁

jag röstade "Hot" 🙂

slå på lilla forum-kackel-boxen

så jag kan skriva HiYa 😆

vid 0.54 kommer ett lågt basljud som sen upprepas,

det är lite för högt i mina lurar.

vad drömmer frugan om tro ?? 😆

helt Ok, stillsamt som det skall vara,

med lite skrik som väcker mig 😆

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Blir ljudkuliss.

Jag drog igång den och skulle pilla med lite annat, som vanligt.

Men när låten var slut så kom jag inte alls ihåg att jag lyssnat på den.

Nog ska ambientmusik funka så, på ett plan, men här kändes det som om du inte ville förmedla nåt speciellt.

Men alla ljud var fint ihopsatta och ljudbilden var skaplig.

Det är bara innehållet som fattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

MIn högst personliga uppfattning är även fast jag inte är inkörd på stuket:

Kalasmelodier på synten och bra sound typ moog taurus basen,jag var lite allergisk mot det reverberade handklappet eller vad det är. Jag skulle nog satsa på tyngre trummor för min smak( men det skiljer sig ganska mycket från vad jag brukar skriva och lyssna till. men helt bra ljudbild i mina hgt. en skrikande ters i slutet på låten där den snabba syntmelodin är (kolla finstämningen avvikelser i cent.... jag röstade iallafall på det bästa då alternativen under låg för långt ifrån, försök ha tätare omdömmen på gallupen

karl 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för omdömet Karl. 😆

Det där skriket är ett samplat kvinnoskrik som jag tyckte var lite effektfullt, men jag förstår att det försvinner lite eftersom jag har en massa filterpluggar och delay på. Skall försöka göra det lite tydligare. Eller var det tersstämman på synten du menade? Måste kolla nogrannt.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

OK mannen!

Ring upp lite produktionsbolag och sälj in dig som film-musiker, funkar hur bra som helst till en massa grejer.

Älskar dom små coola trum-fillsen, mina små högtalare kräktes dock av bastonerna men THX i en biosalong blir kanon.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...