ekke Postat 3 maj 2007 Postat 3 maj 2007 Hej! Jag har en epiphone les paul standard som jag har lite problem med. Även fast jag skruvar upp volymen till max på stallmicken så låter det knappt någonting. Om jag switchar över till den främre micken så låter det som det ska göra. Frågan är vad som är felet. Tror ni det kan vara glapp i några kablar, fel på volymratten eller kanske micken? Det kontiga är att den inte är helt död, det hörs lite ifrån micken, men väldigt lite. Tacksam för hjälp, mvh Daniel.
basshole Postat 3 maj 2007 Postat 3 maj 2007 Kan vara 3-vägsswitchen som gett sig. Jag fick byta på min dåvarande Epiphone les paul efter bara någon månad.
ekke Postat 3 maj 2007 Trådstartare Postat 3 maj 2007 Det skulle inte förvåna mig om det är den som spökar. Kollade precis, och lödningarna verkar ok i alla fall. Frågan är om man ändå inte ska lämna in den, men det känns lite onödigt när det egentligen borde va ett så enkelt fel.
basshole Postat 4 maj 2007 Postat 4 maj 2007 Dra i lite kontaktspray i switchen och toggla den fram och tillbaka ett 10-tal gånger. Om det hjälper eller om det åtminstone gör NÅN skillnad tycker jag absolut att du ska byta switchen innan du lämnar in den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.