Jump to content
Annons

Mixnings tekniker


Gäst

Recommended Posts

Tjena! Är det någon som bär på en hemlighet när det gäller att mixa bra? eller kan någon skön mixning teknik? 🙂

Jag köpte nytt dj set för inte så länge sen. 2 st pionner cd-800mk2 och en djx700 behringer mixer 😉 Är det någon som kan något coolt med cdj-800mk2 spelaren ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Takt-mixa.

Låt den första låten försvinna in i den nya genom att först sänka high filter och sedan mid och low filter.

Eller låt den nya låten starta med så lite low som möjligt och öka sedan low samtidigt som du fadear ut den förra låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Lär dig låtarnas Outron samt Intron så du kan få dem att klaffa riktigt tajt... d vill säga när den andra låten trappar ner så trappar nästa låt upp... döda low på låt 2 och hitta en lämplig plats i låtarna att byta Bass (från låt 1 till låt 2).

Sen så är de bara å spela 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

Mixa in beatsen i låt 2 i låt 1, och i sista takten innan melodin/break etc. i låt 2 så gör du en spinback på spelaren med låt 1 och drar ner fadern på den spelarens kanal. Ganska vanligt.

Om din mixer har ett taktbaserat eko så kan du även aktivera detta samtidigt som du gör spinbacken. Se bara till att pausa spelaren direkt efteråt och gör hela grejen när endast en spelare hörs. När ekot ringt ut en aning så startar du beatet på den andra spelaren, som du redan har beatmatchat med första spelaren och dragit upp fadern så att den hörs direkt när du startar den.

Hoppas jag inte uttryckt mig klantigt. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...