Jump to content
Annons

VST instruments för HipHop/R&B låtar?


CaddyLacMusic (oregistrerad)

Recommended Posts

CaddyLacMusic (oregistrerad)

Tjenare allihopa.

Jag gör beat med VST instruments i Cubase, men hittar inga bra VST:er för hiphop-ljud. Är det någon som kan ge mig tips på nåt som är bra? annars så är det väl leads och lite disco-aktiga synthljud jag letar efter. skulle behöva tips på en bra trumm-vst också...

...tack på förhud /// Caddy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
Leufkens (oregistrerad)

Tjena Caddy!

Jag sitter också i Cubase och gör hiphop/RnB-beats. VST:n som jag kör mest med är Plugsound Pro från Ultimatesoundbank. Det är ett mycket mångsidigt bibliotek med mycket olika instrument av god kvalité. Synthljud och trumljud finns det gott om, så det är mitt tips. Prisvärt också!

MVH Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar du Timbalands senaste produktioner så hör du Vanguard i stort sett i varje låt så det kan ju vara något

annars är en Moog emulering alltid ett givet val.Gällande trummor är det få VSTi som duger till Hip-Hop & RnB så där bör du nog kolla runt efter bra samplingar istället och investera i en Mjukvarusampler. Kolla in tex P5Audio eller Modernbeats för bra trumbibliotek.

// Tiny //

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...