Milaanko (oregistrerad) Postat 20 mars 2007 Postat 20 mars 2007 Är jätte nyfiken på om det är någon här som vet hur man kan få till ett "Pakito" sound? Pakito kör ju med en och samma stil och ljudet i melodierna låter som halv trumpet/halv trance-dance lead skulle man tro.. Svårt och förklara 😏 Jag kör med FL Studio 7 XXL, så om det är någon som kan/har bra tips på hur man kan få till ett bra Pakito ljud kan gärna höra av sig här på forumet 🙁
pipedragon Postat 20 mars 2007 Postat 20 mars 2007 Ja han har fått till ett riktigt skönt sound! skulle va kul å veta.
Milaanko (oregistrerad) Postat 21 mars 2007 Postat 21 mars 2007 mandarini sa: Ladda upp ett ljudklipp tack =) Hmm eftersom jag inte är hemma just nu och dom kommande dagarna blir det lite knepigt att redigera fram ljudet när jag inte har någon redigeringsprogram på denna dator.. :/ Om någon e bussig och gör det blir jag tacksam! annars är det bara att söka på Pakito - Living on Video som ett exempel 🙂
aburman Postat 21 mars 2007 Postat 21 mars 2007 (redigerat) Minns inte exakt hur den låter/går men kanske nåt i den här stilen? Your browser does not support the HTML5 audio tag eller Your browser does not support the HTML5 audio tag Båda gjorda i FL6 med diverse pluggar... Redigerat 21 mars 2007 av aburman
Nexustwins Postat 22 mars 2007 Postat 22 mars 2007 Jag tror han har gjort den med Virus A, eller gjort gjort den finns som en preset men om du nu ska göra den direkt i fl så går det också. har inte fl här nu men jag återkommer.
Nexustwins Postat 23 mars 2007 Postat 23 mars 2007 det låter faktiskt ganska likt det där kan du förklara för Milaanko hur du gjorde?
salmonsson Postat 20 maj 2007 Postat 20 maj 2007 Är ny med FL Studio och förstår inte så mycket av det än. Jag vill få in härliga sounds som t.ex pakito och basshunter använder sig av. Hur får jag in dessa? Har sett en video med basshunter där han använder sig av en channel som heter y0y0. Någon som vet hur jag får in denna? Mvh Calle
Nexustwins Postat 21 maj 2007 Postat 21 maj 2007 Lonian sa: Prova att trycka på Basshunter knappen Hahahaha, att folk fortfarande kör med det skämtet. 😏
Lonian Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Nexustwins sa: Lonian sa: Prova att trycka på Basshunter knappen Hahahaha, att folk fortfarande kör med det skämtet. 😉 ;D lika roligt varje gång
lord_von_bagge Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 salmonsson sa: Är ny med FL Studio och förstår inte så mycket av det än. Jag vill få in härliga sounds som t.ex pakito och basshunter använder sig av. Hur får jag in dessa? Har sett en video med basshunter där han använder sig av en channel som heter y0y0. Någon som vet hur jag får in denna?Mvh Calle Du lär dig Skruva fram egna ljud. och till slut komemr du kunna skruva till det själv 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.