Milaanko (oregistrerad) Postat 20 mars 2007 Postat 20 mars 2007 Ăr jĂ€tte nyfiken pĂ„ om det Ă€r nĂ„gon hĂ€r som vet hur man kan fĂ„ till ett "Pakito" sound? Pakito kör ju med en och samma stil och ljudet i melodierna lĂ„ter som halv trumpet/halv trance-dance lead skulle man tro.. SvĂ„rt och förklara đ Jag kör med FL Studio 7 XXL, sĂ„ om det Ă€r nĂ„gon som kan/har bra tips pĂ„ hur man kan fĂ„ till ett bra Pakito ljud kan gĂ€rna höra av sig hĂ€r pĂ„ forumet đ
pipedragon Postat 20 mars 2007 Postat 20 mars 2007 Ja han har fÄtt till ett riktigt skönt sound! skulle va kul Ä veta.
Milaanko (oregistrerad) Postat 21 mars 2007 Postat 21 mars 2007 Ladda upp ett ljudklipp tack =) Hmm eftersom jag inte Ă€r hemma just nu och dom kommande dagarna blir det lite knepigt att redigera fram ljudet nĂ€r jag inte har nĂ„gon redigeringsprogram pĂ„ denna dator.. :/ Om nĂ„gon e bussig och gör det blir jag tacksam! annars Ă€r det bara att söka pĂ„ Pakito - Living on Video som ett exempel đ
aburman Postat 21 mars 2007 Postat 21 mars 2007 (redigerat) Minns inte exakt hur den lÄter/gÄr men kanske nÄt i den hÀr stilen? Your browser does not support the HTML5 audio tag eller Your browser does not support the HTML5 audio tag BÄda gjorda i FL6 med diverse pluggar... Redigerat 21 mars 2007 av aburman
Nexustwins Postat 22 mars 2007 Postat 22 mars 2007 Jag tror han har gjort den med Virus A, eller gjort gjort den finns som en preset men om du nu ska göra den direkt i fl sÄ gÄr det ocksÄ. har inte fl hÀr nu men jag Äterkommer.
Nexustwins Postat 23 mars 2007 Postat 23 mars 2007 det lÄter faktiskt ganska likt det dÀr kan du förklara för Milaanko hur du gjorde?
salmonsson Postat 20 maj 2007 Postat 20 maj 2007 Ăr ny med FL Studio och förstĂ„r inte sĂ„ mycket av det Ă€n. Jag vill fĂ„ in hĂ€rliga sounds som t.ex pakito och basshunter anvĂ€nder sig av. Hur fĂ„r jag in dessa? Har sett en video med basshunter dĂ€r han anvĂ€nder sig av en channel som heter y0y0. NĂ„gon som vet hur jag fĂ„r in denna? Mvh Calle
Nexustwins Postat 21 maj 2007 Postat 21 maj 2007 Prova att trycka pĂ„ Basshunter knappen Hahahaha, att folk fortfarande kör med det skĂ€mtet. đ
Lonian Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Prova att trycka pĂ„ Basshunter knappen Hahahaha, att folk fortfarande kör med det skĂ€mtet. đ ;D lika roligt varje gĂ„ng
lord_von_bagge Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Ăr ny med FL Studio och förstĂ„r inte sĂ„ mycket av det Ă€n. Jag vill fĂ„ in hĂ€rliga sounds som t.ex pakito och basshunter anvĂ€nder sig av. Hur fĂ„r jag in dessa? Har sett en video med basshunter dĂ€r han anvĂ€nder sig av en channel som heter y0y0. NĂ„gon som vet hur jag fĂ„r in denna?Mvh Calle Du lĂ€r dig Skruva fram egna ljud. och till slut komemr du kunna skruva till det sjĂ€lv đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.