Jump to content
Annons

EZ drummer tappar botten vid bounce..?


Bajenuffe1

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

48k och 24 bitar... Det är det jag spelat in med. Finns det fler val att välja?

Det underliga är att trummorna låter schysst om om jag exporterar hela projektet till en wav-fil med samma inställning...

Strange in deed!

Jag tar emot alla råd jag kan få för jag skulle verkligen behöva bounca Trummorna nu och avvaktivera EZD då jag nått det antal spår då min burk börjar knäa.

..och nej.. Jag kör SE3:an så jag kan inte göra någon Freeze...

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr måste jag svara nej på allt. Jag bouncar trummorna för att skapa en wav fil och det är den som låter crap i Cubase och nej.. Jag har mutat midikanalen. De ligger inte och fasar ut varandra.

Trummprna tappar all botten samt att de får ett pappigt ljud

/Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga på det officiella forumet istället, där finns väl support. För övrigt har EZd aldrig haft någon vidare botten hos mig... därför bytte jag till AD istället. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova att skapa samma trumsetup i ett nytt arrange/session och se om det blir samma fel.

Bouncar du i realtime ett offline? (om det nu finns sånt alt i SE3??)

Senaste versioner på programmen brukar lös problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
musik (oregistrerad)

Kapacitetstak? EZ Drummer inkompatibelt med Cubase?

🥰

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Måste vara nåt cubase relaterat fel händer aldrig i mitt gamla ångmaskins Logic för PC. Tror jag inte i alla fall jag tycker det låter OK. I mitt senaste projekt remixen av Salala så är det EZ som lirar och jag tyckte det blev helt ok lyssna om man vill och rätta mig om jag har fel det kanske låter pappigt? I så fall så vill jag oxå ha lösningen på problemet hehe.

Göran

https://www.studio.se/index.php?showtopic=38227

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag borde uttryckt mig lite mer i mitt svar ovan. Till o börja med så gillar jag EzD även om jag mer gått över mer till AD nu. Men...

Jag kör med Cubase SX, har ett Maduio 410 FW ljudkort, ett par ok hörlurar, Yamahas HS50 monitorer men även stereo etc tillgängligt för lyssning. Hos mig har alltid EzD låtit klena i botten, alltid oavsett lyssning. Sedan lyssnade hemma hos en polare som också hade köpt dem... och i hans lyssning (ett billigare ljudkort än mitt och en gammal halvdan stereo) så var det ett rent ut sagt jävla klipp i botten. Tycker det är märkligt att det kan skilja så pass mycket alltså.

Och som också härör; hos honom är det ingen större skillnad i bottenstuds mellan AD/EzD. Hos mig är skillnaden nästan så stor som en pappkartong mot en riktig bastrumma. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Jag borde uttryckt mig lite mer i mitt svar ovan. Till o börja med så gillar jag EzD även om jag mer gått över mer till AD nu. Men...

Jag kör med Cubase SX, har ett Maduio 410 FW ljudkort, ett par ok hörlurar, Yamahas HS50 monitorer men även stereo etc tillgängligt för lyssning. Hos mig har alltid EzD låtit klena i botten, alltid oavsett lyssning. Sedan lyssnade hemma hos en polare som också hade köpt dem... och i hans lyssning (ett billigare ljudkort än mitt och en gammal halvdan stereo) så var det ett rent ut sagt jävla klipp i botten. Tycker det är märkligt att det kan skilja så pass mycket alltså.

Och som också härör; hos honom är det ingen större skillnad i bottenstuds mellan AD/EzD. Hos mig är skillnaden nästan så stor som en pappkartong mot en riktig bastrumma. 🙂

Va har han da? E d Cubäjs oxå ellä?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...