Jump to content
Annons

studioinspelning


alexfree

Recommended Posts

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Gillar ni andra skådisplattor också förresten?

Rickard Wolff?

Rickard Wolff har faktiskt gjort en del bra grejer. Han har skön röst... 🙂

Leonard Nimoy?

Va?? Har Mr Spock himself gjort en skiva??? Hmm, är du säker på att du inte blandar ihop det med den där skånska synthpopsgruppen...?? 🙂

Och jag vann Regina Lunds förra skiva när den kom ut, och den är faktiskt helt ok... Förstår jämförelsen med Stina Nordenstam, men det jag hört av henne är klart bättre. Tyckte att det var ett ganska typiskt trist "svenskt" arr, medan Stina lyckas låta "egen" på ett helt annat sätt...

Apropå bilden: Skulle det inte kunna va så att de har arrangerat bilden, och liksom inte orkade plocka fram alla grejer bara för att fotografen var där...?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Kombinationen "Hej konsument" i DN (Bästa skiva - min egen, bästa diktsamling - min egen, rockstjärna jag vill träffa - mig själv) ...

Klart, om ingen annan någonsin kommer på tanken så är det väl lika bra att säga det själv...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Likheterna mellan Stina Nordenstams tidigare alster och Regina Lund första skiva beror nog mest på att det är samma person (Erik Holmberg) som varit med och producerat deras skivor om jag inte minns fel. Har även för mig att en viss Kaj Erixson (eller vad han nu heter) varit med på ett hörn.

Tycker att Regina Lunds första skiva (Unique) är en riktig höjdare men har ingen större koll på de senare plattorna av henne. Hoppas iaf att den nya skivan går bra och att hon fortsätter sin "rebell" bana 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Gillar ni andra skådisplattor också förresten?

Rickard Wolff?

Rickard Wolff har faktiskt gjort en del bra grejer. Han har skön röst... 😉

DET SITTER EN POJKE PÅ MÅNEN

superskunk där med.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Bruce Willis har lirat in minst en bra platta 😉

Och dessutom så är Regina Lund kanske inte snygg, men ...intressant... 🙁

Har något i blicken/munnen...

//Nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste slå ett slag för Reginas gamla plattor. Okej, Regina är ett stort fake. Det är inget jag fantiserat fram utan hon är SKÅDIS, och även om man lätt kan tro att hon är ärlig och sig själv i sin musik så är det skådisen Regina man hör i musiken. Hon fejkar nån sorts stina nordenstam-grej med sin sång som egentligen är ganska patetisk.

Däremot ska Johan Norberg ha så mycket creds man kan få för det hästjobb han han lagt ner på att få plattorna att låta som dom gör. För det låter ju kalasbra om plattorna! Dessutom är han en favvo-gitarrist som spelar precis så som just jag vill att en bra gitarrist ska spela gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste slå ett slag för Reginas gamla plattor. Okej, Regina är ett stort fake. Det är inget jag fantiserat fram utan hon är SKÅDIS, och även om man lätt kan tro att hon är ärlig och sig själv i sin musik så är det skådisen Regina man hör i musiken. Hon fejkar nån sorts stina nordenstam-grej med sin sång som egentligen är ganska patetisk.

.

Jag har knappt hört Reginas skivor så jag har ingen åsikt om dem. Men jag måste bara fråga: Är det fejk bara för att hon har en annan huvudsaklig syssla? Hon kanske definerar sig själv som sångerska som även har gjort lite film.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste slå ett slag för Reginas gamla plattor. Okej, Regina är ett stort fake. Det är inget jag fantiserat fram utan hon är SKÅDIS, och även om man lätt kan tro att hon är ärlig och sig själv i sin musik så är det skådisen Regina man hör i musiken. Hon fejkar nån sorts stina nordenstam-grej med sin sång som egentligen är ganska patetisk.

.

Jag har knappt hört Reginas skivor så jag har ingen åsikt om dem. Men jag måste bara fråga: Är det fejk bara för att hon har en annan huvudsaklig syssla? Hon kanske definerar sig själv som sångerska som även har gjort lite film.

Reginas websida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte förresten den gamla "Kärlekens språk" när Klubb Super8 (eller vad de nu heter?) var och visade gamla härliga filmer på Arvikafestivalen för nåt år sedan... Gamla mysiga 70-talstanter och farbröder som pratar sex... Man har ganska så svårt att hålla sig för skratt ibland. 😆

Ångrar att vi inte köpte "Rymdinvasion i Lappland" också... Den är nog nåt extra, om man ska döma av snuttarna som visades. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lanserar hon sig själv i ny skepnad varje gång hon inser hur medioker hon är?

narcissismens eviga dilemma. Man måste uppfinna sig själv på nytt, om och om igen. Sedan kan man ju förståss göra det på ett intressant sätt och det finns ju de som har gjort det.. tex Julian Cope.

Det vete katten om det är så intressant att skriva pretentiösa dikter förståss...

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Lanserar hon sig själv i ny skepnad varje gång hon inser hur medioker hon är?

narcissismens eviga dilemma. Man måste uppfinna sig själv på nytt, om och om igen. Sedan kan man ju förståss göra det på ett intressant sätt och det finns ju de som har gjort det.. tex Julian Cope.

Det vete katten om det är så intressant att skriva pretentiösa dikter förståss...

Hehe... jag gillar henner mer och mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ångrar att vi inte köpte "Rymdinvasion i Lappland" också... Den är nog nåt extra, om man ska döma av snuttarna som visades.

OT: Den är något extra kan jag tala om! Det finns så många bra sekvenser att man blir tårögd. Många somnar nog innan den är slut men för oss som håller ut och har ögonen med oss finns otaliga dumheter som t.ex när hjälten åker skidor nedför en backe och helt plötsligt hör han rymdmonstrets vrål och skall tillbaks. Då åker han nedför tillbaks till huset igen 😆 Det bästa är dock slutet när de spelar tillbaka rymdskeppslandningen när rymdskeppet åker iväg. All snö åker och lägger sig tillrätta lite sådär ofysikaliskt och fint. Mmmmmmmm... Alla rymdgubbar avger förresten olika toner när kameran pekar på dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste slå ett slag för Reginas gamla plattor. Okej, Regina är ett stort fake. Det är inget jag fantiserat fram utan hon är SKÅDIS, och även om man lätt kan tro att hon är ärlig och sig själv i sin musik så är det skådisen Regina man hör i musiken. Hon fejkar nån sorts stina nordenstam-grej med sin sång som egentligen är ganska patetisk.

.

Jag har knappt hört Reginas skivor så jag har ingen åsikt om dem. Men jag måste bara fråga: Är det fejk bara för att hon har en annan huvudsaklig syssla? Hon kanske definerar sig själv som sångerska som även har gjort lite film.

Grejjen är väl att allting hon gör gör hon för att bli känd. Inte för att hon vill ha nåt att säga med sina texter och så vidare.. Då tycker jag det är fejk, speciellt i den genren.

edit: alltså, märker att jag formulerade mig klumpigt nu när jag läser mitt första inlägg. Vad jag ville få fram är att hon liksom spelar en roll när hon är "sångerskan Regina" om du är med på mitt resonemang...

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Grejjen är väl att allting hon gör gör hon för att bli känd.

Hon har ju iochförsig varit känd i över 10 år.

Så jag tror inte att hon har den typen av ambitioner längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejjen är väl att allting hon gör gör hon för att bli känd.

Hon har ju iochförsig varit känd i över 10 år.

Så jag tror inte att hon har den typen av ambitioner längre.

Hon vill väl hålla kändis-skapet vid liv. Känner folk som kompat henne en hel del, och det är därifrån jag fått lite skvaller och så vidare..

Ryktet säger ju att Johan Norberg och Regina va på samma efterfest en gång i tiden och kom på fyllan överens om att göra en platta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet säger ju att Johan Norberg och Regina va på samma efterfest en gång i tiden och kom på fyllan överens om att göra en platta...

Jag var på samma fest som Gudrun Schyman en gång. Vi bestämde oss för att INTE göra en platta..... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet säger ju att Johan Norberg och Regina va på samma efterfest en gång i tiden och kom på fyllan överens om att göra en platta...

Jag var på samma fest som Gudrun Schyman en gång. Vi bestämde oss för att INTE göra en platta..... 🥰

Synd, annars kunde ni ju gjort en cover på Hackes version av "Det gör ont..", med Gudrun på sång då förståss....

😄

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet säger ju att Johan Norberg och Regina va på samma efterfest en gång i tiden och kom på fyllan överens om att göra en platta...

Jag var på samma fest som Gudrun Schyman en gång. Vi bestämde oss för att INTE göra en platta..... 😏

Synd, annars kunde ni ju gjort en cover på Hackes version av "Det gör ont..", med Gudrun på sång då förståss....

:rolleyes:

😆 (skrattar faktiskt på riktigt.....)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ryktet säger ju att Johan Norberg och Regina va på samma efterfest en gång i tiden och kom på fyllan överens om att göra en platta...

Jag var på samma fest som Gudrun Schyman en gång. Vi bestämde oss för att INTE göra en platta..... 😏

Synd, annars kunde ni ju gjort en cover på Hackes version av "Det gör ont..", med Gudrun på sång då förståss....

:rolleyes:

Visst

Eller "we shall overcome pt.2"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet säger ju att Johan Norberg och Regina va på samma efterfest en gång i tiden och kom på fyllan överens om att göra en platta...

Jag var på samma fest som Gudrun Schyman en gång. Vi bestämde oss för att INTE göra en platta..... 😆

Synd, annars kunde ni ju gjort en cover på Hackes version av "Det gör ont..", med Gudrun på sång då förståss....

:rolleyes:

Visst

Eller "we shall overcome pt.2"

Ja eller en gammal J. Geils Band-låt...., nej fan, jag säger inte vad den heter... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...