Jump to content
Annons

knaster vid inspelning


Cheese

Recommended Posts

Hej

Jag har precis köpt ett EMU 0404 USB ljudkort samt en pod xt för att kunna spela in musik på min bärbara dator. Det har fungerat bra tills nu då jag har fått lite problem med knaster i ena högtalaren. Det har även hänt att det hackar och sprakar när jag spelar upp mp3-filer, som om ljudkortet är överbelastat eller inte hinner med.

Jag har provat att byta gitarr, slad och även provat med hörlurar i stället för stereon som jag normalt spelar upp via, men det blir ingen skillnad.

Min uteslutningsförmåga säger mig att det är ljudkortet som det är fel på eller att inställningarna är fel någonstans. Men jag är amatör och kan inte så mycket, skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Annons
Hej

Jag har precis köpt ett EMU 0404 USB ljudkort samt en pod xt för att kunna spela in musik på min bärbara dator. Det har fungerat bra tills nu då jag har fått lite problem med knaster i ena högtalaren. Det har även hänt att det hackar och sprakar när jag spelar upp mp3-filer, som om ljudkortet är överbelastat eller inte hinner med.

Jag har provat att byta gitarr, slad och även provat med hörlurar i stället för stereon som jag normalt spelar upp via, men det blir ingen skillnad.

Min uteslutningsförmåga säger mig att det är ljudkortet som det är fel på eller att inställningarna är fel någonstans. Men jag är amatör och kan inte så mycket, skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig!!!

Hej, jag har haft samma problem med exakt samma ljudkort, det jag än så länge har kommit fram till är, att om jag laddar om e-mu asio driver i device setup så har det iaf ordnat sig för mig och har fortsatt att fungera, har du e-mu's egen asio driver laddad i device setup? Sedan så har jag läst på detta forumet och Cubase eget forum b.l.a att man kan testa byta u.s.b port och har du t.e.x trådlös usb mus så kan den störa, sedan så har några påstått att e-mu's driver är dålig eller att det är Cubase ver 4 som gör att det strular!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pröva även att öka latency, om det är knaster från att den inte "orkar" med så kan det hjälpa att höjja den. Höjjer du för mkt får du dock så pass mkt fördröjning att anslaget på mjukvarusyntar blir för otajt och hopplöst att spela på... om du nu använder syntar... samma fördröjning blir de ju i medhörningen, om du använder mjukvarumedhörning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...