Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Japp! En frÄga, som ni kanske kan svara pÄ.

Jag vil ha "gater" pÄ hela mix i en lÄt, eller samma "gater" pÄ flera ch.

Som typ gator pÄ beaten i en lÄt. Eller en röst.

NÄgot sÀtt att göra detta pÄ?

Annons
Postat

hmm..

Om du vill ha en gate som pÄverkar mer Àn en kanal, sÄ Àr enklaste sÀttet att skapa ett gruppspÄr, och sedan skicka alla spÄr du vill gejta till gruppspÄret, och sedan lÀgga in gejten pÄ gruppspÄret.

Hoppas du blir nÄgot visare av mitt svar

Postat
  Kenta K sa:
Ja, jag fattar. Vilken "gater" Àr den "bÀsta" att anvÀnda i FL dÄ?

Det kan jag tyvÀrr inte svara pÄ, dÄ jag sjÀlv inte Àr FL anvÀndare..

Postat

Du kan ju skapa ett gae pÄ olika sÀtt. Jag skapar gate genom att klona tvÄ ljud, lÀgga de efter varandra och Àndra in sgnalen pÄ den som ligger efter och lÀgga pÄ lite verb. eller sÄ kan du ju skapa gaten genom lite skruvad delay.

Postat
  Cloudsurfer sa:
Du kan ju skapa ett gae pÄ olika sÀtt. Jag skapar gate genom att klona tvÄ ljud, lÀgga de efter varandra och Àndra in sgnalen pÄ den som ligger efter och lÀgga pÄ lite verb. eller sÄ kan du ju skapa gaten genom lite skruvad delay.

Vad har en gate med klonat ljud och reverb att göra? 😉

Postat
  Linus sa:
  Cloudsurfer sa:

Vad har en gate med klonat ljud och reverb att göra? 😏

Om jag inte har fel, kallas termolo effekten pÄ vaungarden Àven för "Gate". Kan bero pÄ det.

Postat (redigerat)

Helt rĂ€tt nexus. Kom gĂ€rna med en bra "termolo" plugg ocksĂ„ om du vill 😳

Redigerat av Kenta K
Postat
  Kenta K sa:
Helt rĂ€tt nexus. Kom gĂ€rna med en bra "termolo" plugg ocksĂ„ om du vill 😛

Jag brukar bygga ihop en termolo effekt av vaungarden och pluggen "Sidekick" frÄn twisted lemon.

SĂ€tter vaungarden som A, och tex en vocal som B.

Sedan akriverar jag gaten pÄ vaungarden och spelar ett "C" pÄ den samtidigt som jag spelar upp röst filen. Nu har jag en alldeles utmÀrkt termolo effekt som Àr otroligt flexibel!

//Nexustwins

• 1 mĂ„nad senare...
El Hadji (oregistrerad)
Postat

Heter det inte "tremolo"? 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.