Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Ă€r helt noobish pĂ„ det mesta inom det mesta med musikprogram. Jag har spelat gitarr i flera Ă„r och anvĂ€nt det mkt enkla inspelningsprogrammet audacity till lite hemmapill. Nu har farsan kirrat Reason frĂ„n sitt jobb och en hel vĂ€rld öppna sej. Jag kom fam till att jag behövde ett MIDI-keyboard. SÅ jag var pĂ„ stan och köpte ett billigt Roland ED PC-160A. Jag fĂ„r inget ljud i det, snĂ€lla hjĂ€lp!

Ha det!

/ Henke

Annons
Postat

pc/mac???

du fÄr gÄ in i instÀllningar, och control surfaces and keyboards, add sÄ vÀljer du mÀrke(om de inte finns kan du vÀlja <other> o senser du en bit ner i rutan en funktion som heter find, under midi input.. dÀr trycker du. o sen valfri knapp pÄ kontrollytan..

du kan Ă€ven gĂ„ in i advance midi, och vĂ€lja din kontrollenhet/keyboard som external controller pĂ„ bus a.. har du fler Ă€n en kontroller, sĂ„ klicka bara vidare ner i busarna.. 😳

lycka till!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.