WakeUpMassive (oregistrerad) Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Hej! Jag har ett EMU 0404 usb 2.0 kort som är kopplat till datorn, förstärkare och högtalare. I det kortet har jag pluggat in en mic för jag tänkte spela in lite sång i ableton live. Det går dock inge vidare än så länge. Det märkliga är att micen ger utslag på parametrarna och jag kan höra den i lurarna men det kommer inte ut något ljud genom högtalarna. En annan grej som förbryllar mig är att när jag lägger på vissa effekter som exempelvis "ping-pong delay" så hör jag plötsligt micen i högtalarna. Och för övrigt får jag bra ljud. Någon som kan tänkas veta vart felet ligger? Ytterst tacksam för all hjälp jag kan få. Är det någon som har några andra tips angående just inspelning med EMU 0404 och ableton live så får ni mer än gärna skriva dem oxå. 😏
ChromaWoods Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Du har en ratt på ljudkortet som heter "monitor" va? Vrid lite på den så hörs det nog. 😏 Och sen i Ableton: Har du tryckt på "arm" (eller vad det nu heter) på det Audio-spåret där du vill spela in? Om ej: Gör det. Annars står det i manualen också. Lycka till!
WakeUpMassive (oregistrerad) Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Ja jag har vridit på monitor och tryckt på arm. Det kommer som sagt ljud när jag lägger på delay-effekt. Men annars är det tyst. Jag fattar inte hur det går ihop riktigt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.