Jump to content
Annons

All I


lind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: All I

* ARTIST/GRUPP: Lektrico

* GENRE: Elektro/Pop

* LÅTLÄNGD: 4:10

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Lindgren

* PRODUCENT: Kristoffer Lindgren

* EV. MEDVERKANDE: Kristoffer Lindgren

* INSPELNINGSÅR: 07

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.7mb

* STATUS: Typ färdig

* LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/b241949/Lektrico_-_All_I.mp3

Jehepp. Gillade soundet jag fick fram i min förra låt Time to Play så jag tänkte att jag gör en till...

Det blev det lite gladare denna gången, dock med samma sparsamma sång och fokusen på harmoni i melodierna.

Alla åsikter är roliga att höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min första tanke, vilket egentligen är helt ointressant i sammanhanget: fan vilken hög utvolym 😄

Min andra tanke är att detta är riktigt trevlig lyssning. Sitter med lurarna och softdiggar i nattens mörka timma. Börjar bli allt mer svag för electropop, inte minst tack vare sånna här bitar. Sen att det inte händer särskillt mycket i låten, gör mig inget. Det är det lilla och sparsmakade som räknas och som ofta gör att helheten känns stor och intressant. Det lyckas du bra med. Vidare gör sig den enkla texten bra tillsammans med den försiktiga sången.

Mixen som sådan känns helt rätt och mastringen verkar du ha lyckats bra med.

Gillar det mesta utom slutet tror ja (och möjligen den studsande orgeln), hade hellre sett en mjuk nedtoning eller liknande, istället för sythorgien som nu slutar abrupt.

Bra jobbat hur som helst, ska genast lyssna på ditt tidigare alster...

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Godafton Yllet 😄 Tack för den snälla feedbacken!

Haha! Ja platt och högt blev det 🙂 det var inte riktigt meningen men rhodesen sticker ju som *** annars så..

manuelldistade iofs nån db till på slutet bara för det låter så skönt men 😆

Det stod mellan att tona ner eller göra precis tvärt om, och jag tänkte att eftersom den andra låten tonade ner så..!

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt och prydligt! Gillar minimalistisk och stämningsfull sång.

Rhodes svajar lite för mycket för mig...märker att skallen lyssnar efter svajen på ngt sätt...tar koncentration från annat.

saknar lite djup bas och tyngd i kompet. Iof är låten stämningsfull i denna lite ljusare tappningen, men skulle ändå vilja ha lite tyngd.

En ide till slut: lägg på sången exakt lika dan igen, och muta allt utom sång/ev. sveande ljud eller ploppljuden, på sista en eller två stroferna. sita ordet klingar ut i snygg delay 😄 next to you ....you..you

Nåja, alla får ha ideer 🙂

Bra och stämningsfullt!

EDIT: liten förklaring och stavfelsuppsnyggning

Redigerat av Emulator
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedbacken Emulator!

Jo rhodes har en random LFO som gör att dom "hackar fram lite", smaken är som baken, jag gillar det :rolleyes:

Vad gäller basen tror jag den sitter där den ska, men ska inte svära på saken..

Ja absolut, idéer är alltid välkomna, tror dock inte jag vill ha nåt sånt delay på just denna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen känns inte helt rätt, men absolut inte dålig. Sången sitter sketabra. Den utdragna tonen som ligger nästan hela tiden ligger iaf alldeles för högt mixat för min smak (gör nästan ont i öronen efter en stund). Gillar absolut inte ljuden du valt för trummorna, låter fegt i stil med "jag ville egentligen ha riktiga trummor men känner ingen trummis". Låter alldeles för stelt programmerat för att funka som ersättning för riktiga trummor, alldeles för ointressant ljud/programmering för att funka som programmerade trummor. Ge dig på lite mer intressanta ljud och lägg mer velocityändringar och sånt i i trummorna så skulle det funka bättre.

Men förutom den irriterande tonen och stela trummorna tycker jag den har stor potential, speceillt sången är grymt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

First off: Nu ligger den färdiga mixen/mastringen uppe så om nån vill lyssna igen är det välkommet!

Second off: Tack för feebacken Arete!

Du får gärna utveckla vad det inte som känns rätt i mixen?

Är det melodi-rhoden du syftar på med "utdragen ton", förstår att den kan känns jobbig, dock stör jag mig inte på den själv av nån anledning... 😳

Trummorna skulle ju såklart låta mer dynamiska och karaktäristiska om det inte var ez, men jag har kört den "humanize"-grejen på alla ghostslag och sen kört väldigt dynamisk velocity på dem så om det låter programmerat vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har ingen möjlighet till att spela in riktiga så...

Men tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lådan tack för det fina betyget! 😲

Trummorna är ganska diskantiga om det är det du syftar på? det är dock medvetet.. Annars äre ju som det är med EZ, men vad gör man när man inte har tillgång till riktiga 😛

Sidechain skulle säkert funka, men är inte riktigt inne på den typ av effekter till detta tyvärr. Tanken är dock inte dum! 😄

pirateKING Tack, kul att du gillar låten!

Som jag sa tidigare så låter trummorna som jag vill, omixat vet jag inte om jag kan hålla med om, men ja, kanske? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...