Bluemoon Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 (redigerat) Vill gärna att den ska likna kvalitèn på Classic EQ men med fler band (den har 7). Någon som har lite tips? Har provt lite olika, men ingen jag fastnat för ännu. JO, glömde säga, I want it for free Redigerat 30 januari 2007 av sandraML
joachime Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 (redigerat) Voxengo Overtone GEQ. Ge den lite tid, den känns lite pillig till enbärjan, men jag tycker att den låter riktigt bra. Edit: Den är gratis Edit II: Sorry! Upptäckte just att du ville ha en EQ med fler än 7 band. Vad är det du tänker använda den till? Redigerat 30 januari 2007 av joachime
Bluemoon Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 Voxengo Overtone GEQ. Ge den lite tid, den känns lite pillig till enbärjan, men jag tycker att den låter riktigt bra. Edit: Den är gratis jo, men den verkar lovande. fick just hem den provar med en gång
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 (redigerat) Jag brukar komplementera Classic med Ess. De jobbar på olika band, passar inte den ena in, kan den andra passa in. http://www.voxengo.com/product/esseq/ Du kanske skulle testa parametrisk eq om det är nån specifik frekvens du vill tämja? edit: komplettera ja, inte komplementera Redigerat 30 januari 2007 av tsmalmbe
Bluemoon Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 (redigerat) aa, komplettera är ju en smart lösning. Redigerat 30 januari 2007 av sandraML
Bluemoon Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 hittade en 31 band EQ, den verkade helt galen, förstörde låten mer eller mindre. icke bra alls. blir nog bättre att kombinera mer seriösa EQs tror jag. nää. det är ingen specifik frekvens jag ska tämja, utan ska fixa hela skiten så det låter så bra som möjligt. Nu ska det hände grejer 😆 Har skaffat mig lite koll på detta nu faktiskt. Pluggat på
joachime Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Jag brukar komplementera Classic med Ess. De jobbar på olika band, passar inte den ena in, kan den andra passa in. @tsmalmbe: Vilka tycker du är fördelarna med grafisk EQ? Snabbrattad, mer intuitiv? Sorry för off-topic!
Bluemoon Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 (redigerat) när man har båda på samtidigt blir det ett jädrans högt ljud. Sen undrar jag, varför färgas ljudet så konstigt redan innan man har rört nån av knapparna/reglagen? VogengoEssEq var väldans gullig by the way. jo, rättning, classic ffärgade inte, men den lilla EssEq gör det. hmm... Redigerat 30 januari 2007 av sandraML
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Vilka tycker du är fördelarna med grafisk EQ? Snabbrattad, mer intuitiv? Exempel: Jag brukar spela in två gitarrspår, och lägga varsin eq som insert, det är lätt att se vad man gör, och jag är ute efter små variationer. Så nog är det just det enkla intuitiva som tilltalar i grafisk eq. WYSIWYG på ett sätt. Givetvis applicerar jag parametrsik eq om jag har problem, eller vill gröpa-gröpa i materialet.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 när man har båda på samtidigt blir det ett jädrans högt ljud. Kolla att du har både input- och output-gain på noll på dom förrän du börjar!
Bluemoon Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 när man har båda på samtidigt blir det ett jädrans högt ljud. Kolla att du har både input- och output-gain på noll på dom förrän du börjar! japp, de står på noll. Men en höjning blir det väl direkt på ljudet när man lägger till EQ, vad jag märkt iaf ? Måste ju säga att classic EQ är den bästa. Kör på den. skit samma om det är få band. Den är bäst i vilket fall.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Men en höjning blir det väl direkt på ljudet när man lägger till EQ Om du har allting på noll borde du inte egentligen höra nån större skillnad, framföärallt inte i volym. Låter lite myskofisiskt.
Bluemoon Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 Men en höjning blir det väl direkt på ljudet när man lägger till EQ Om du har allting på noll borde du inte egentligen höra nån större skillnad, framföärallt inte i volym. Låter lite myskofisiskt. nämen, jag hör rätt stor skillnad när jag provar att koppla ifrån och sen tillbaka. Trodde det var så, exakt samma med alla EQ jag provat. Använder ju uråldriga FL 3 dock. Kanske är för gammalt för att få existera egentligen. alla mätarna står på noll.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.