Jump to content
Annons

Antal medföljande vsti:er i Cubase Studio 4?


CaddyLacMusic (oregistrerad)

Recommended Posts

CaddyLacMusic (oregistrerad)

Tjenare. Nu har jag bestämt mig för att köpa Cubase Studio 4, men jag är lite osäker, hur många så kallade VST Instruments får man med? Det skulle vara väldigt sjysst om ni som har det kanske tog några screenshots på VST Instruments-rutan inne i programet, eller bara berättade för mig hur det är och hur mycket det är med. Jag vill ju helst göra HipHop beats, finns det tillräckligt sånt för att skapa en cool midilåt?

EDIT: Tydliggjorde rubrik /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förstår inte grejen med att skapa 5 likadana trådar.

2 är i alla fall svaret på din fråga. Källa.

"En cool midilåt" finns det absolut förutsättningar för att göra, eftersom det finns sjukt många gratisinstrument på t.ex. kvraudio.com. Så antalet instrument inkluderade i Cubase Studio 4 är inte så otroligt viktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

CaddyLacMusic (oregistrerad)

Jo men jag är helt ny, jag fattar typ ingenting om programet, men jag vet att man kan göra midilåtar och att det finns ljud innlagda som man kan spela med hjälp av ett klaviatur. Menar du att det bara finns två stcyken instrument att välja mellan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Hiphopbeats du i första hand skall tillverka och är nybörjare så är cubase överkurs, testa tex Ableton Live5 som är ett enklare program o dessutom passar bätrre till beats och framförallt till att bearbeta samplingar (det är dessutom billigare).

Link to comment
Dela på andra sajter

HALion One till Studio4 har ju 300 medföljande ljud att välja bland, så jag vet inte riktigt om man ska se det som ett enda instrument... 😉

Att man sedan kan starta flera instanser - en i varje av de 32 VSTi-slots som finns, ger också stora möjligheter till komplexa arrangemang (så länge datorkraften räcker till...).

Link to comment
Dela på andra sajter

CaddyLacMusic (oregistrerad)
Förstår inte grejen med att skapa 5 likadana trådar.

2 är i alla fall svaret på din fråga. Källa.

"En cool midilåt" finns det absolut förutsättningar för att göra, eftersom det finns sjukt många gratisinstrument på t.ex. kvraudio.com. Så antalet instrument inkluderade i Cubase Studio 4 är inte så otroligt viktigt.

Tja, du vad ska jag välja på den där hemsidan med gratis ljud, kvraudio.com, det finns massor när man trycket på instruments

Instruments | Effects | Hosts « [VST (Receptor - Officially Compatible)]

Instruments | Effects | Hosts « [VST (Receptor - User Installable)]

Instruments | Effects | Hosts « [VST (Receptor - Known to work (Unsupported))]

Instruments | Effects | Hosts « [VST (Windows)]

Instruments | Effects | Hosts « [VST (Mac OS 8/9)]

Instruments | Effects | Hosts « [VST (Mac OS X)]

Instruments | Effects | Hosts « [VST (Linux)]

Instruments | Effects | Hosts « [DirectX]

Instruments | Effects | Hosts « [Audio Units]

Instruments | Effects | Hosts « [LADSPA / DSSI]

Vad ska jag välja för att få Midi ljud som man kan spela upp med hjälp av ett klaviatur?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...