Jump to content
Annons

Datorn i Garderoben?


DrRobert

Recommended Posts

Annons

Jag har gjort det och det funkade på vintern när det var kyligt i rummet. Men i somras var det dock värre, solen låg på rummet hela dagen och det blev tokhett och fläktarna kunde inte hålla tempot uppe. 😕

Du kan ju alltid prova och se för dig själv. 😄

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet folk som gjort detta med gott resultat. Då var det iofs serverdatorer, och jag vet inte hur det blir med skärmsladdar och sådant om man ska använda den som en studiodator. USB-kablar och sånt kan väl protestera om dom blir för långa?

Tänk dock på att lik och eventuellt du själv måste komma ut ur garderoben först.

Link to comment
Dela på andra sajter

USB-kablar och sånt kan väl protestera om dom blir för långa?

Inte på ca 4 meter iallfall. Har kopplat ihop två st 2 meters usb sladdar till keyboarden. Funkar fin fint. Gör det samma med micken när jag vill spela in en mer avlägsen källa =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har borrat hål i väggen och har min dator i garderoben i hallen och det fungerar fint, jag har inte några extra fläktar men brukar ha garderobsdörren lite på glänt ibland, se till att du har något prog som kan monitorera CPU /MB temp så att den inte rusar upp och bränner sönder något efter 1 vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som många redan påpekat så är det viktigt att ventilation fungerar ordentligt om du skall ha bruken instängd i en garderob. På mitt gamla jobb fick vi en del sådana beställningar och det var mer än en processor som fick härdsmälta när det inte kom in nog med sval luft i diverse skåp.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Livsl'ngden p[ h[rdskivorna och processorn och nätaggregatet kommer att minska med 90% ifall du inte drar ett rör från yttervärlden med fläkt. Eller har åtminstone 3-4 kubik luft, och stänger datorn till natten eller med 6 timmas mellanrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv datorn i garderoben, med gott resultat för ljudnivån.

Tänk på att:

- Maxlängden på en USB-sladd är 5 meter. Vill man ha den längre

kan det funka med att sätta en USB-hubb med strömförsörjning

som en "skarv" mellan två USB-kablar.

- Köp skärmsladd(ar) av hög kvalitet, annars blir det snabbt suddigt.

- Tänk på att CD/DVD-driven också hamnar i garderoben. En USB-

ansluten drive brevid tangentbordet gör underverk.

- Om garberobsdörren är tunn, sätt dämpmatta på insidan av den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...