Jump to content
Annons

pro tools och allmäna frågor


Ztefano

Recommended Posts

har 2 snabba o enkla frågor. kanske enkla beroende på vad ni vet.... 😕

Undrar om det finns någon utbildningsbok till pro tools som man kan köpa någonstans, isåf vart?

Och undrar även om det finns någon slags master-ljudproduktionsbok eller liknande som skulle kunna förklara alla förkortningar och allt skönt slang man kommer över när man skelar igenom studio tidningarna. Vill helst att boken ska heta sound for dummies eller liknande

*viskar* Vill helst att det ska stå på svenska också

Redigerat av Ztefano
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
har 2 snabba o enkla frågor. kanske enkla beroende på vad ni vet.... 😕

Undrar om det finns någon utbildningsbok till pro tools som man kan köpa någonstans, isåf vart?

Och undrar även om det finns någon slags master-ljudproduktionsbok eller liknande som skulle kunna förklara alla förkortningar och allt skönt slang man kommer över när man skelar igenom studio tidningarna. Vill helst att boken ska heta sound for dummies eller liknande

*viskar* Vill helst att det ska stå på svenska också

Tittade lite på amazon.com

Det här var det jag hittade på protools...

Amazon.com

Titta även på denna, jag har en gammal utgåva från 1995,gammal men den är väldigt bra. Funderar själv på att köpa den nyaste utgåvan.

Modern Recording Techniques

Enjoy!

Redigerat av Arnesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är att gå in på:http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=41&langid=151&

För att citera en bra svensk komedirulle,

"ja man kan göra så, men det är inte rätt" 1kr* till den som vet vilken film jag menar (* personen ifråga måste ha FSB för att kunna ta del av vinsten, eventuell vinstskatt betalas av vinnaren)

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan beställa den officiella kurs boken för första protools kursen (101) på digistore.

Mycket bra om man är ny ino protools,

Resten av böckerna måste man dock gå kurserna för att få.

Annars är producing in the home studio with Pro Tools med David Franz en bra bok som inte bara handlar om PT utan lite productions tips mm.. Finns nog inte uppdaterad för version 7 dock.

Båda är på engelska dock...

Jag har haft mina funderingar att skriva en Pro Tools bok på svenska.

Vore himmla kul men det tar nog för mycket tid är jag rädd... Har inte sett någon bok Om PT som är på svenska.

Annars är ju referens maualen en början.. finns som gratis nerladdning på Digidesign

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...