Jump to content
Annons

ASIO (disk to slow) -1001


sounden

Recommended Posts

Hej!

Får nått felmeddelade som säger

ASIO (disk to slow) -1001 eller liknande.

När jag har inspelat 3 spår Audio. (Wav)

Jag kör PC Athlon XP 2200+ med Delta 1010LT.

1st 27Gigs system hårddisk á la slö sak.. ATA100 eller nått

sen har jag ett LaCie FW800 kort med en tillhörande

LaCie d2 Extreme 250GB 8Mb Cache (FW800) där jag sparar

all data.

Vart lägger den "temp" inspelningarna man gör?

Jag har ju angivit "LaCie" disken för lagring av datafilerna då borde

Logic (5.5) läsa/skriva ifrån den disken.

Tacksam för svar.

//J

Edit AISO -> ASIO

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte om du är tvungen att använda ASIO;n, men mina erfarenheter säger att kör du en Steinbergprodukt så ska du använda ASIO, i ALLA ANDRA FALL har du mindre bekymmer med VDM-drivisar alternativt de gamla MME-drivisarna. ASIO är faktiskt ganska "tung".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det kan vara så att du har för lite RAM-minne eller att din interna HDD (Hårddisk) faktiskt är för långsam. Du kan hitta nya HDDs för en relativt billig slant som ligger på 7200prm och har ATA133 eller SATA. Använd Buggy för att leta upp vart du kan hitta billigast HDD eller alternativt mer RAM till din dator 🙂

Rekomenderat är att inte ha musikprogramet på samma HDD som du sparar din musik men det visste du kanske redan 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart lägger den "temp" inspelningarna man gör?

Jag har ju angivit "LaCie" disken för lagring av datafilerna då borde

Logic (5.5) läsa/skriva ifrån den disken.

Logic gör inga tempfiler. Sätter du "audio record path" till firewire-disken så spelas det in direkt på den.

Nånting i ditt system lär va galet i alla fall. Dom där fw-diskarna ska ju kunna läsa/skriva ett rejält antal spår samtidigt innan det börjar strula.

Hur många audio-kanaler har du igång när det stannar på ett ungefär?? Kan det vara något med firewirekortets irq? Att den krockar med något så det soggar ner disken. Testa och gör nåt benchmarktest på dina diskar så ser du hur mycket data dom kan skyffla. Kolla sen om det stämmer överens med hur snabbt logic läser/skriver från diskarna. Stämmer det någorlunda så är det nåt med ditt system, annars är det nog nåt me ASIO-pysslet som inte står rätt till..

Link to comment
Dela på andra sajter

sen har jag ett LaCie FW800 kort med en tillhörande

LaCie d2 Extreme 250GB 8Mb Cache (FW800) där jag sparar

all data.

Har du installerat XP Sevice Pack 2? Det ska tydligen ställa till FW800-anslutningar. Vet iofs inte om det gäller alla komponenter. Kolla på LaCie's hemsida om det nämns något om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...